۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۶
اختصاصی
گران‌ترین مدل فراری معرفی شد
فراری جدیدترین مدل خود یعنی F۸۰ را معرفی کرد.
کد خبر: ۷۸۸۶

به گزارش کارنا، فراری جدیدترین مدل خود یعنی F۸۰ را معرفی کرد.

F۸۰ همچون تمام ابرخودرو‌های پرچم دار فراری طراحی شده تا مرز‌های عملکرد و تکنولوژی را از میان بردارد. F۸۰ به سبک کلاسیک فراری، نیرومحرکه‌ای با یک خودروی متصل به آن است! یک موتور ۳.۰ لیتری V۶ به همراه سه موتور برقی در این خودرو قدرت ۱۱۸۴ اسب بخار تولید می‌کنند و آن را به قدرتمندترین مدل تولیدی فراری تاکنون تبدیل کرده اند.

موتور بنزینی این خودرو به تنهایی قدرت ۹۰۰ اسب بخار دارد و قدرت ۸۰ اسب بخار مازاد نیز از موتور برقی نصب شده در عقب تامین می‌شود.

 دو موتور برقی دیگر این خودرو روی محور جلو نصب شده اند و دارای قابلیت‌های ترمز احیا شونده و انتقال گشتاور هستند. به طور کلی، موتور‌های برقی این خودرو قدرت ۳۲۵ اسب بخار تولید می‌کنند و هر یک نیروی خود را از باطری سلول لیتیومی ۸۰۰ ولت با ظرفیت ۲.۳ کیلووات ساعت تامین می‌کنند.

نتیجه این سیستم قابل توجه است به طوری که F۸۰ دارای شتاب صفر تا صد تنها ۲.۱۵ ثانیه و بیشینه سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت است.

طراحی F۸۰ شامل شاسی‌های مونوکوک فیبر کربنی نامتقارن با زیرفریم‌های آلومینیومی و یک سقف کاملا فیبر کربنی است. برخلاف ابرخودرو‌های دیگر که صندلی راننده آن‌ها ثابت است، این خودرو صندلی راننده قابل تنظیم دارد و F۸۰ از در‌های پروانه‌ای نیز بهره می‌برد که سبک بدنه و عملکرد آن را ارتقا می‌دهد.

گران‌ترین مدل فراری معرفی شد

ایرودینامیک تمرکز اصلی فراری در این خودرو بوده و F۸۰ از تکنولوژی گرفته شده از فرمول ۱ و مسابقات جهانی استقامتی بهره می‌برد.

F۸۰ سه حالت رانندگی هیبرید، پرفورمانس و کوآلیفای دارد. در حالی که حالت تمام برقی در این خودرو موجود نیست، حالت هیبرید بازیابی انرژی را در اولویت دارد در حالی که حالت کوآلیفای تمام قدرت خودرو را برای بیش‌ترین عملکرد آزاد می‌کند.

فراری F۸۰ با قیمت ۴ میلیون دلار عرضه می‌شود و گران‌ترین فراری است که تاکنون تولید شده است. تنها ۷۹۹ دستگاه از این خودرو ساخته خواهد شد و تولید آن از اواخر سال ۲۰۲۵ تا اواخر ۲۰۲۷ آغاز خواهد شد.

گران‌ترین مدل فراری معرفی شد

ارسال نظر