به گزارش کارنا، سوبارو به طور رسمی از نسل بعدی سیستم هیبریدی خود رونمایی کرد که ماه دسامبر امسال در سوبارو کراس ترک ۲۰۲۴ در ژاپن افتتاح خواهد شد.
قلب این سیستم یک موتور باکسر ۲.۵ لیتری تازه ساخته شده سوبارو است که به صورت افقی مخالف طراحی شده و به یک ساختار هیبریدی متصل میشود. این سیستم کمک میکند تا خودرو بسته به شرایط رانندگی به صورت یکپارچه بین موتور بنزینی و برقی تغییر دهد. گیربکس جدید این سیستم دو موتور قدرتمند را ادغام میکند که شامل یک موتور کششی ۸۸ کیلووات برای ایجاد شتاب روان و بهینه است.
این سیستم که به عنوان یک "هیبریدی قدرتمند" شناخته میشود، پیشرفتهای قابل توجهی در قدرت موتور، خروجی موتور، گشتاور و ظرفیت باطری و همچنین بهره وری سوخت و طیف حرکتی بهتر را به همراه خواهد داشت. سیستم چهار چرخ فعال متقارن سوبارو نیز همچنان ویژگی کلیدی در این سیستم است.
این سیستم هیبریدی هم چنین دارای یک باطری یون لیتیوم ولتاژ بالا است که طیف حرکتی برقی توسعه یافته و عملکرد بی صداتر را فراهم میسازد. یک مخزن سوخت ۶۳ لیتری بزرگ به همراه ۲۰ درصد بهره وری سوخت بیشتر کمک خواهد کرد تا کراس ترک به طیف حرکتی بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر با یک باک بنزین برسد که بیشترین طیف حرکتی در تاریخ تولید سوبارو است. ظرفیت باک سوخت یکی از شکایتهای متداولی بود که از مالکان کنونی کراس ترک هیبریدی شنیده شده بود.
ارسال نظر