۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰
اختصاصی
تویوتا و سوبارو از ادامه همکاری‌ها برای ساخت یک خودروی برقی جدید خبر دادند
bZ۴X یا سولترا تنها خودروی برقی مشترک تویوتا و سوبارو نخواهد بود چرا که این دو خودروساز روی یک مدل مشترک دیگر کار می‌کنند که موتور احتراقی نخواهد داشت.
کد خبر: ۷۶۱۳

به گزارش کارنا، bZ۴X یا سولترا تنها خودروی برقی مشترک تویوتا و سوبارو نخواهد بود چرا که این دو خودروساز روی یک مدل مشترک دیگر کار می‌کنند که موتور احتراقی نخواهد داشت.

بر اساس اخبار جدید گفته می‌شود این دو خودروساز ژاپنی یک مدل بدون آلایندگی دیگر را نیز خواهند ساخت که یک شاسی بلند خواهد بود. گفته می‌شود تولید این خودرو از ژانویه ۲۰۲۶ شروع خواهد شد.

در حالی که bZ۴X و سولترا هر دو توسط تویوتا و در کارخانه آیچی تولید می‌شوند، گمان می‌رود این مدل جدید از خطوط تولید سوبارو در یاجیما بیرون آید. این خودروی برقی جدید از پایه ساخته نمی‌شود چرا که عناصر و قطعاتی از شاسی بلند‌های برقی خواهد داشت که اکنون به فروش می‌رسند. این امر به افزایش سرعت ساخت و کاهش هزینه‌ها کمک خواهد کرد.

این مدل برقی جدید بازار‌های آمریکای شمالی، اروپا و ژاپن را هدف قرار می‌دهد، اما می‌تواند در بازار‌های دیگری نیز به فروش برسد. مشخص نیست که این دو مدل جدید ارزان‌تر از bZ۴X و سولترا خواهند بود یا خیر.

تولیدی:تویوتا و سوبارو از ادامه همکاری‌ها برای ساخت یک خودروی برقی جدید خبر دادند

ارسال نظر