۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۵
اختصاصی
پژو برخلاف رقبا به طراحی آینده نگرانه تمایل دارد
پژو در زمینه احیای مدل‌های تاریخی برای دوره تمام برقی خود، دنباله روی رقبایش نخواهد بود، اما در خودرو‌های آینده اش کمی از میراث خود الهام خواهد گرفت.
کد خبر: ۷۹۸۵

به گزارش کارنا، پژو در زمینه احیای مدل‌های تاریخی برای دوره تمام برقی خود، دنباله روی رقبایش نخواهد بود، اما در خودرو‌های آینده اش کمی از میراث خود الهام خواهد گرفت. 

مدیر طراحی این برند، ماتیاس هوسان در حاشیه نمایشگاه خودروی پاریس اظهار داشت پژو هیچ برنامه‌ای برای رویکرد طراحی نوستالژی ندارد در حالی که رنو در همین نمایشگاه، کراس اوور جدیدی به سبک رنو ۴ قدیمی را در کنار خودرو‌های برقی ۵ و تواینگو معرفی کرد.

اظهارات وی تایید می‌کنند که هیچ شانسی برای تولید کانسپت E-Legend مدل ۲۰۱۸ در هیچ فرمی وجود ندارد و تاثیر آن بر مدل‌های آینده اندک خواهد بود.

E-Legend که به مناسبت جشن ۵۰ سالگی ۵۰۴ سالون طراحی شده بود یک محصول الهام گرفته از گذشته بود که برخی عناصر طراحی شاخص را برای خط تولید کنونی مدل‌های پژو معرفی کرد، اما خود هرگز به تولید نرسید.

در حالی که خودرو‌های کنونی پژو دارای عناصری از این کانسپت هستند، اما به جای حسی قدیمی، بیش‌تر آینده نگرانه هستند. با این حال نمی‌توان گفت که گذشته نقشی در آینده این برند نخواهد داشت.

هوسان اظهار داشت هنوز به E-Legend افتخار میکند چرا که این خودرو تعادل عالی بین بازسازی گذشته بدون ورود به طراحی تماما قدیمی بود.

پژو برخلاف رقبا به طراحی آینده نگرانه تمایل دارد

هوسان گفت: "به نظر من گاهی اوقات طراحی مبتنی بر گذشته برای معرفی مجدد یک برند خوب است چرا که به نحوی برای برند نوعی هایلایت ایجاد می‌کند. اما به نظرم فعلا برای پژو این مورد صدق نمی‌کند. "

بنابراین در حالی که برند‌های رقیب پژو همچون رنو، فیات و مینی برای خودرو‌های برقی دوره جدید خود از شناخته شده‌ترین مدل‌های گذشته شان تاثیر می‌گیرند، هیچ برنامه‌ای برای بازگشت پژو به تاریخ قبل خود وجود ندارد.

در عوض، چنان چه در کانسپت اینسپشن این برند به نمایش درآمد، مدل‌های آینده پژو دارای طراحی آینده نگرانه خواهند بود در حالی که از تاریخ ۱۲۴ ساله این برند نیز الهام می‌گیرند.

پژو برخلاف رقبا به طراحی آینده نگرانه تمایل دارد

ارسال نظر