به گزارش کارنا، کلودیا زاره، یکی از مدیران ایمنی ولوو طی مصاحبهای خودروهای تمام خودران را محکوم کرد. وی با اشاره به علائم جاده ای، تابلوها و شرایط کلی جادهای اظهار داشت: "ایمنی خودروهای تمام خودران به شرایط بستگی دارد. ما به محیطی بی نقص برای آن نیاز داریم که با استانداردهایمان منطبق باشد. هدایت کاملا خودران ولوو تا زمانی که مطمئن شویم صد در صد ایمن است، ارائه نخواهد شد. "
این خودروساز در سال ۲۰۱۸ به عنوان رقیبی برای نه تنها خودروها بلکه برای حمل و نقل عمومی از خودروی تمام خودران ۳۶۰c رونمایی کرد.
پس از آن، پرچم دار تمام برقی ولو یعنی EX۹۰ معرفی شد و در حالی که مدلهای ابتدایی این خودرو فاقد هدایت خودران سطح ۳ هستند، این فناوری خودران به زودی توسط یک پد لیدار روی سقف مدلهای جدید آن ارائه خواهد شد.
به گفته زاره، توسعه بیشتر در فناوری خودران ولوو محتمل نیست اگرچه شاید این خودروساز همچنان از طریق تجارت خودروهای تجاری خود پیشگام این فناوری باشد. Autonomous Solutions ولوو در سال ۲۰۲۰ معرفی شد تا حمل و نقل خودران را ارائه دهد و اوایل سال جاری ولوو از اولین کامیون بارکش تمام خودران آماده تولید خود رونمایی کرد.
این خودروساز سوئدی در ساخت چنین فناوری تنها نبوده است. تسلا نیز اخیرا روبوتاکسی خودران خود را معرفی کرده که فاقد فرمان است. ادعا شده این خودروی دوسرنشین کامپکت در سال ۲۰۲۷ عرضه میشود اگرچه فعلا چنین خودرویی در جادههای انگلستان مجاز نخواهد بود.
ارسال نظر