به گزارش کارنا، این مدل تولیدی که کانسپت آن با نام eVX در سال ۲۰۲۳ به نمایش درآمده بود، نسخهای پرجزئیاتتر بوده و با نامی همراه شده که برای رانندگان در بازارهای اروپایی آشنا است.
این خودرو با طول ۴۲۷۵ میلی متر، عرض ۱۸۰۰ میلی متر و ارتفاع ۱۶۳۶ میلی متر، کمی بزرگتر از نسخه بنزینی خود است و رقیبی برای مدلهایی همچون مینی ایسمن و ولوو EX۴۰ محسوب میشود.
این خودرواز ساختار جدید Heartect بهره میبرد که از پلتفرم تطبیق پذیری گرفته شده که در طیفی از مدلهای سوزوکی از جمله هاچ بک سویفت به کار رفته است.
این برند ژاپنی اعلام کرده این پلتفرم طراحی شده تا فضای کابین را افزایش دهد. در همین راستا، فاصله بین دو محور این خودرو نیز ۲۷۰۰ میلی متر است.
سوزوکی،ای ویتارا پنج سرنشین را با دو گزینه باطری در بازار اروپا ارائه خواهد کرد که شامل نسخههای ۴۹ و ۶۱ کیلووات ساعت است. طیف حرکتی این خودرو هنوز اعلام نشده، اما سوزکی اعلام کرده با بسته باطری بزرگ تر، طیف حرکتی ۴۰۰ کیلومتر را هدف قرار داده است. باطری این خودرو میتواند با سرعت ۱۵۰ کیلووات شارژ شود.
نیروی این خودرو از موتور نصب شده در جلوی ۱۴۲ اسب بخاری با باطری کوچکتر و ۱۷۲ اسب بخاری با باطری بزرگتر تامین میشود. هر دوی این گزینهها گشتاور ۱۸۹ نیوتون متردارند.ای ویتارا هم چنین به لطف یک موتور برقی ۶۴ اسب بخاری مازاد روی محور عقب میتواند ساختار چهار چرخ فعال داشته باشد. در این صورت گشتاور خودرو به ۲۹۹ نیوتون متر میرسد.
ارسال نظر