۱۳ آذر ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۷
اختصاصی
سیتروئن C۵ ایرکراس جدید تست می‌شود
تاکنون کانسپت C۵ ایرکراس جدید سیتروئن دیده شده و پلتفرم آن نیز مشخص شده است، اما به تازگی اولین تصاویر از نمونه اولیه این خودرو درز کرده است.
کد خبر: ۹۱۳۴

به گزارش کارنا، تاکنون کانسپت C۵ ایرکراس جدید سیتروئن دیده شده و پلتفرم آن نیز مشخص شده است، اما به تازگی اولین تصاویر از نمونه اولیه این خودرو درز کرده است. این شاسی بلند متوسط که قرار است سال آینده در هر دو مدل تمام برقی و هیبریدی معرفی شود، در صدر مدل‌های این خودروساز قرار می‌گیرد و ویژگی‌هایی مشابه مدل پیشین خود داشته و فضای کابین، راحتی و انعطاف پذیری در اولویت طراحی آن قرار دارد.

نمونه آزمون درز کرده از این خودرو دارای سبک بدنه‌ای است که به لطف قسمت پشت جعبه‌ای شکل، فاصله زیاد بین دو محور و در‌های عقب بزرگ، بر افزایش فضای کابین تمرکز دارد. در حالی که برای دیدن طراحی بدنه نهایی این خودرو باید کمی دیگر صبر کنیم، C۵ ایرکراس کانسپت تازه معرفی شده سیتروئن ایده‌ای از چگونگی طراحی این خودرو ارائه داده است.

از ویژگی‌های این خودرو می‌توان به طراحی چراغ‌های جلوی سه بخشی، شکل بدنه سه بعدی‌تر و ترکیب هوشمندانه چراغ‌های عقب وبادشکن‌ها روی شیشه عقب اشاره کرد. در حالی که برخی ویژگی‌های مدل کانسپت همچون رینگ‌های بزرگ و دستگیره‌های در تراز در این خودرو به کار نخواهد رفت C۵ ایرکراس کانسپت حدود ۹۵ درصد مشابه مدل تولیدی نهایی است.

البته هنوز کابین جدید این خودرو دیده نشده که به لطف نسل جدید پلتفرمی که در این خودرو به کار می‌رود، یک گام پیشرفته‌تر خواهد بود. C۵ ایرکراس همچون پژو ۳۰۰۸، واکسهال گرندلند و نسل بعدی جیپ کامپس از پلتفرم STLA-M استلانتیس بهره خواهد برد.

سیتروئن عناصر دیجیتال جدید را با سبک طراحی داخلی خود ترکیب خواهد کرد، اما تمرکز آن بر بیش‌ترین راحتی و فضای داخلی خواهد بود.

 بنابراین، گمان می‌رود نسل جدیدی از صندلی‌های با طراحی ارگونومیک به همراه صندلی‌های ردیف دوم بسیار انعطاف پذیر در این خودرو ارائه شود که قابلیت حرکت کشویی و تاشو دارند. احتمالا سیتروئن در این خودرو ردیف سوم صندلی‌ها را تعبیه نخواهد کرد، اما انتظار می‌رود صندوق عقبی بزرگ و فضای پای عقب زیادی به لطف فاصله بیش‌تر بین دو محور، در این خودرو ایجاد شود.

سیتروئن C۵ ایرکراس جدید تست می‌شود

این خودرو به ترکیبی از نیرومحرکه‌های هیبریدی و تمام برقی مجهز خواهد شد. مدل هیبریدی C۵ ایرکراس با موتور ۱.۲ لیتری پیورتک سه سیلندر به همراه مدول هیبریدی متعادل یا تمام شارژی ارائه می‌شود که نیروی چرخ‌های جلو را تامین می‌کند.

تولیدی:سیتروئن C۵ ایرکراس جدید تست می‌شود

مدل‌های برقی این خودرو سه گزینه نیرومحرکه خواهند داشت که شامل نسخه‌های تک و دو موتوره با باتری ۷۳ کیلووات ساعت و یک نسخه طیف حرکتی افزایش یافته با تنها یک موتور و باتری بزرگ‌تر ۹۸ کیلووات ساعت است.

تولیدی:سیتروئن C۵ ایرکراس جدید تست می‌شود

 

ارسال نظر