۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰
وزیر صمت:
با افزایش تولید خودروسازان ٬ عرضه خودرو به بازار افزایش خواهد یافت + فیلم
وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه بازدید از پنجمین نمایشگاه خودرو تهران عنوان کرد: با افزایش تولید دو خودروساز بزرگ و سایر خودروسازان عرضه خودرو به بازار را افزایش خواهیم داد.
کد خبر: ۱۰۷۲

به گزارش کارنا، عباس علی آبادی با اشاره به توسعه خودرو‌های برقی در کشور اظهار داشت: ۲۲ میلیون دستگاه خودرو در کشور وجود دارد و برقی سازی ۲۰ درصد از این این تعداد خودرو زمانبر است، اما به دنبال این هستیم به سمت خودرو‌های که کمتر آلودگی ایجاد میکنند حرکت کنیم و تا زمانی تولید خودرو‌های برقی در کشور رونق بگیرد، واردات این خودرو‌ها را دنبال خواهیم کرد.

وی درباره حذف قیمت‌گذاری دستوری خودرو و تامین نقدینگی دو خودروساز بزرگ بیان کرد: به هر حال گذر از شرایط فعلی به وضعیت مطلوب زمان‌بر است. اما موفقیت‌های خوبی در این زمینه داشتیم و سعی کرده ایم در برخی از خودرو‌ها از قیمت‌گذاری دستوری به سمت نظارت پسینی حرکت کنیم که این گامی رو به جلو است. در این خصوص نیاز به تصمیم جمعی است و اتخاذ این تصمیم با یک شخص نیست و اگر تصمیم گیری با من بود تا کنون اقداماتی صورت گرفته بود.

وزیر صمت همچنین در خصوص فرآیند واردات خودرو یادآور شد: تاکنون بالغ بر ٣٠ هزار دستگاه خودرو ثبت سفارش شده و به‌تدریج واردات خودرو‌ها صورت می‌گیرد. حدود ١٢ هزار دستگاه نیز بر روی کشتی‌ها به سمت کشور در حرکت هستند. حدود ٢ تا ٣ هزار دستگاه در بنادر موجود است.

تعداد بازدید : 4

علی آبادی درباره ابلاغ آیین‌نامه واردات خودرو‌های کارکرده و زمان ابلاغ آن عنوان کرد: ابلاغیه واردات خودرو‌های کارکرده از مناطق آزاد آماده شده و طی روز‌های آینده ابلاغ خواهد شد. آیین‌نامه کلی واردات خودرو‌های کارکرده نیز مصوب شده و دولت باید آن را ابلاغ کند و مسئولیت این کار به عهده من نیست و وزارت صمت ابلاغ کننده نیست. علت این تاخیر در ابلاغ را هم باید از دولت پرسید.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار کارنا مبنی بر اینکه عرضه خودرو‌ها در سامانه یکپارچه فروش تا چه زمانی ادامه خواهد داشت، گفت: ۳۱ هزار متقاضی برای خودرو‌های عرضه شده در سامانه یکپارچه ثبت نام کرده اند که تعدادی خودرو را تحویل گرفته و تعدادی دیگر در سامانه است که انتخاب نشده اند که این خودرو‌ها پس از سه بار عرضه برای بار چهارم برای عموم و بدون ایجاد صف آزاد خواهد شد و این روند ادامه خواهد داشت؛ لذا نمی‌توان پیش بینی دقیقی در رابطه با زمان عرضه خودرو‌های در سامانه یکپارچه داشت و توصیه من به مردم این است که اگر نیاز به خودرو ندارند برای خرید خودرو اقدام نکند.

تعداد بازدید : 6

وزیر صمت در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار کارنا که تصمیم به عرضه محصولات مازاد خودروسازان با قیمت نزدیک به حاشیه بازار به کجا رسید، بیان کرد: خوشبختانه روند تولید در هر دو شرکت خودروساز بزرگ مطلوب است و روزانه حدود ۴ هزار دستگاه توسط دو خودروساز تولید می‌شود و سایر خودروسازان نیز افزایش تولید داشته اند و این قطعا در رشد عرضه تاثیرگذار خواهد بود.

تعداد بازدید : 6

گفتنی است در جریان بازدید وزیر صمت از نمایشگاه خودرو تهران مدیران عامل شرکت‌های کرمان خودرو، بهمن، مدیران خودرو و ایران خودرو و سایپا و مپنا تفاهم نامه‌ای را با موضوع ایجاد زمینه مشارکت و همکاری در انجام مطالعات جامع، نصب، راه اندازی و بهره برداری ایستگاه‌های شارژ و گسترش شبکه خدمات رسانی بر خط و حضوری مشتریان شارژ خودرو برقی امضا کردند.

عرضه خودرو‌ها در سامانه یکپارچه فروش ادامه دارد

ارسال نظر