به گزارش کارنا، اخیراً خودروهای برقی در بازار خودروها به عنوان یک گزینه پرطرفدار برای مصرفکنندگان به شهرت رسیدهاند. این خودروها به دلیل عدم استفاده از سوخت فسیلی و کاهش آلودگی هوا مورد توجه قرار گرفتهاند. با این حال، هنوز قیمت خودروهای برقی معمولاً بیشتر از خودروهای سوختی است، اما با توجه به پیشرفت تکنولوژی و افزایش رقابت، قیمتهای آنها به طور مداوم کاهش مییابد.
بیوایدی سود خالص سال گذشته را ۲۹ تا ۳۱ میلیارد یوان (۴.۰۴ تا ۴.۳۲ میلیارد دلار) تا ۳۱ میلیارد یوان پیشبینی کرد که نسبت به سال قبل از آن ۷۴.۴۶ تا ۸۶.۴۹ درصد افزایش یافته است. این رشد با سرعت بسیار کمتری نسبت به سال ۲۰۲۲ رخ خواهد داد که بیوایدی افزایش ۴۴۶ درصدی سود خالص را به ۱۶.۶ میلیارد یوان نشان داد.
این شرکت با وجود رقابت شدید در صنعت، به بهبود قابل توجهی در سودآوری دست یافته و انعطافپذیری قوی از خود نشان داده است. این شرکت مستقر در شنژن اعلام کرد که نتایج به لطف عواملی از جمله رشد سریع فروش خارج از کشور و توانایی کنترل هزینه در زنجیره تامین بهدست آمده است. تسلا، بزرگترین رقیب خودروهای برقی بیوایدی، رشد ۱۹.۴ درصدی سود خالص در سال ۲۰۲۳ را به ۱۵ میلیارد دلار گزارش داد.
بیوایدی در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۳ با عرضه ۵۲۶ هزار و ۴۰۹ وسیله نقلیه به برترین سازنده خودروهای برقی از نظر فروش تبدیل شد و تسلا را با تحویل ۴۸۴ هزارو ۵۰۷ خودرو شکست داد. این شرکت در کل سال ۲۰۲۳، حدود ۳.۰۲ میلیون دستگاه خودرو فروخته است که افزایش ۶۱.۹ درصدی را نشان میدهد.
بیوایدی در ماه ژانویه از سه مدل الکتریکی در اندونزی رونمایی کرد زیرا به دنبال جایگاه برتر بازار در بخش بزرگترین اقتصاد آسیای جنوب شرقی است. تجارت بیوایدی، غیر از خودرو شامل فروش قطعات الکترونیکی برای گوشیهای هوشمند نیز میشود.
ارسال نظر