
به گزارش کارنا، نسل سوم نیسان لیف به همراه یک خودروی برقی کامپکت کاملا جدید که نام نیسان میکرا را احیا خواهد کرد، در سال جاری عرضه خواهد شد. در عین حال، قرار است قشقایی پرفروش نیز به جدیدترین تکنولوژی هیبریدی e-Power کم مصرفتر مجهز شود.
نسل بعدی لیف به جای یک هاچ بک خانواده به عنوان یک فستبک/شاسی بلند کوپه با ظاهری ورزشکاری تری عرضه خواهد شد و طراحی آن الهام گرفته از Chill-Out کانسپت خواهد بود که در سال ۲۰۲۱ معرفی شد. مدیر ارشد طراحی نیسان در اروپا، متیو ویور در سال ۲۰۲۳ اعلام کرده بود: "لیف جدید موفقیتی در بهره وری و مهندسی خواهد بود. "
لیف جدید از پلتفرم AmpR Medium بهره خواهد برد که در همتای بزرگتر آن یعنی نیسان آریا و هم چنین رنو سینیک و مگان نیز به کار رفته است. گمان میرود این خودرو از باتری ۶۰ کیلووات ساعت مشابه مگان بهره ببرد که طیف حرکتی در حدود ۴۸۲ کیلومتر را فراهم میسازد.
نیسان اولین تیزر سوپرمینی برقی آینده خود را در سال ۲۰۲۲ منتشر کرد و در سال ۲۰۲۳ کانسپتی از آن را به نمایش درآورد که هر دوی آنها نشان میدهند مدل تولیدی این خودرو دارای شکلی منحنی با چراغهای دید در روز گرد بزرگ شبیه به Mk۳ میکرا خواهد بود.
میکرای جدید از پلتفرم AmpR Small رنو ۵ و احتمالا گزینههای نیرومحرکه این مدل نیز بهره خواهد برد. در این صورت، مدل پایه این خودرو به باتری ۴۰ کیلووات ساعت مجهز خواهد شد که طیف حرکتی ۳۰۵ کیلومتر را فراهم میسازد در حالی که باتری بزرگتر ۵۲ کیلووات ساعت آن با طیف حرکتی ۴۰۲ کیلومتر همراه میشود.
در برنامه نیسان برای سال ۲۰۲۵، نسل سوم فناوری هیبریدی e-Power برای نیسان قشقایی تازه فیس لیفت شده نیز وجود دارد. این ساختار جدید، مصرف سوخت کمتر شامل ۱۵ درصد بهره وری بیشتر در سرعت بزرگراه را در مقایسه با مدلهای کنونی و قدرت بیشتر را فراهم خواهد ساخت در حالی که بی صداتر و ارزانتر نیز خواهد بود.
ممکن است نیسان X تریل نیز به نیرومحرکهای هیبریدی شارژی جدید مجهز شود. از آنجا که جدیدترین X تریل در سال ۲۰۲۲ عرضه شده است جای تعجب نیست اگر یک سیستم PHEV جدید هم زمان با فیس لیفت این شاسی بلند معرفی شود.
ارسال نظر