
به گزارش کارنا، شاید فورد به احیای فیستا فکر میکند، اما نه به صورتی که بسیاری انتظار دارند.
این خودروساز کمتر از دو سال پس از آن که به طرز غیر قابل درکی این خودروی ساب کامپکت را حذف کرد، اکنون در پی راههایی برای عرضه مجدد آن به عنوان یک خودروی برقی کوچک است که بر اساس پلتفرم MEB Entry فولکس واگن ساخته شود. این ساختار در مدلهای جدید ID.۱ و ID.۲ فولکس واگن نیز به کار خواهد رفت.
همکاری فورد- فولکس واگن اخیرا کراس اوورهای برقی را برای اروپا در پی داشته که شامل اکسپلورر EV و کاپری میشود که هر دو زیرساختهای مشترک با ID.۴ و ID.۵ فولکس واگن دارند. مدیر فروش و بازاریابی فولکس واگن، ماترین ساندر اعلام کرد این همکاری بسیار موفق بوده و پروژههای مشترک آینده را به همراه خواهد داشت.
البته اشتراک پلتفرم برای یک هاچ بک پایه چالشهایی به همراه دارد. هر فیستای برقی آینده میتواند رقابت مستقیمی با فولکس واگن و دیگر خودروهای برقی کوچک این گروه همچون کوپرا راوال و اشکودا اپیک داشته باشد. برای آن که فورد در این راه پیش برود یک مقدمات تجاری لازم است که بازارهای مشترک و پتانسیل رقابت داخلی را در نظر بگیرد.
فورد به تنهایی نیز در حال ساخت یک خودروی برقی ارزان است تا با رقبای تازه نفسی همچون بی وای دی رقابت کند. این پروژه احتمالا از یک باتری LFP بهره ببرد که به کاهش هزینهها و افزایش پایداری کمک میکند
ارسال نظر