
به گزارش کارنا، استلانتیس که ۱۴ برند خودرویی را زیر پرچم خود دارد اکنون یک غول خودروسازی است. رنو نیز خودروساز کوچکی نیست و برند خودروی اسپرت آلپاین و داچیای مقرون به صرفه را تحت تملک خود دارد.
علیرغم گزارشات مبنی بر ادغام بالقوه این دو خودروساز، این دو برند در پی ادغام نیروهای خود نیستند. رئیس هیئت مدیره استلانتیس، جان الکان، طی مصاحبهای در لندن اظهار داشت: "ما برای هیچ ادغامی مذاکره نمیکنیم. "
البته این امر جای تعجب ندارد چرا که استلانتیس به اندازه کافی مشکلات داشته است. کارلوس تاوارس در دسامبر ۲۰۲۴ استعفا داد و این خودروساز هنوز جایگزینی برای وی منصوب نکرده است. بر اساس اخبار جدید، آنتونیو فیلوسا از بخش آمریکایی این برند یکی از کاندیدهای این سمت است و احتمال میرود طی هفتههای آینده بیانیهای رسمی در این مورد اعلام شود.
این مدیرعامل جدید با چالشهای قابل توجهی مواجه خواهد بود چرا که استلانتیس چندین برند با عملکردی ضعیف را مدیریت میکند. کرایسلر در سایه گذشته خود حرکت میکند در حالی که احیای لانچیا نیز مطابق انتظارات پیش نمیرود. دی اس اتومبیل نیز برند لوکس فرانسوی است که استلانتیس همچنان به تزریق سرمایه در آن ادامه میدهد، اما نتایج ملموسی نداشته است. حرکت ابارث به سمت تمام برقی شدن نیز نگرانیهایی را در مورد آینده آن ایجاد کرده است. به طور کلی، استلانتیس اولویتهایی فراتر از یک ادغام بزرگ دارد.
خود استلانتیس نتیجه یک ادغام است و در اوایل ۲۰۲۱ زمانی ایجاد شد که فیات کرایسلر اتومبیل و پژو سیتروئن اتومبیل نیروهای خود را متحد کردند. ادغام با رنو میتوانست پژو و سیتروئن را از رقیب به همتایی برای این برند تبدیل کند. از طرف دیگر، ادغام رنو- استلانتیس میتوانست منجر به حضور خودروهای اروپایی بیشتر در ایالات متحده شود.
ادغام بالقوه استلانتیس و رنو میتوانست پیچیدهتر شود چرا که رنو اکنون همکاریهایی با نیسان و میتسوبیشی دارد که هر دو با چالشهایی مواجه هستند. با توجه به این که خود استلانتیس اکنون برندهایی مشکل دار را مدیریت میکند قابل توجیه است که الکان شایعات در مورد این ادغام را رد کرده است.
ارسال نظر