
به گزارش کارنا٬حدود چهار سال از معرفی ساختار خودروی برقی جدید SSP فولکس واگن میگذرد. انتظار میرفت پلتفرم SSP تاکنون آماده شود، اما معرفی آن تا اواخر دهه جاری به تعویق افتاده است. گزارشات متعددی از رسانههای آلمانی این تاخیر را به بخش نرم افزاری فولکس واگن، Cariad، ربط دادهاند. با این حال، این خودروساز اکنون آماده مطرح کردن SSP است و یک غافلگیری نیز دارد.
اگرچه SSP اساسا یک پلتفرم برقی است، اما میتواند از موتورهای احتراقی نیز پشتیبانی کند. گروه خودروسازی فولکس واگن تصمیم دارد توسعه دهندگان طیف حرکتی را معرفی کند که در آنها موتورهای احتراق داخلی صرفا به عنوان ژنراتوری برای شارژ باتری استفاده میشوند. همچون بیام و i۳، MX-۳۰ مزدا و رم چارجر جدید، این موتورها اتصال مکانیکی به موتور نخواهند داشت. فناوری e-Power نیسان نیز از الگویی مشابه پیروی میکند و موتور احتراقی آن نیروی باتری را تامین میکند نه نیرومحرکه را.
فولکس واگن اخیرا از علاقه خود به توسعه دهندگان طیف حرکتی خبر داده است. برند اسکات تازه ثبت شده این خودروساز یک پیکاپ و شاسی بلند مجهز به ژنراتورهای دمش طبیعی احتراقی را معرفی خواهد کرد. این برند اخیرا در چین از کانسپت ID. Era رونمایی کرده که یک شاسی بلند سه ردیفه را نشان میدهد که با همکاری سایک ساخته شده و دارای یک ژنراتور بنزینی است.
SSP یک نوآوری بزرگ برای فولکس واگن است. این پلتفرم به عنوان اساس مدلهای برندهای این خودروساز بوده و به تدریج جایگزین پلتفرمهای برقی کنونی خواهد شد. یک تصویر تیزر منتشر شده پنج سبک بدنه متفاوت از هاچ بک شهری تا یک شاسی بلند بزرگ را نشان میدهد. گزارش شده است که به طور کلی هشت مدل بر اساس این پلتفرم ساخته خواهند شد که تمام بخشهای بازار را پوشش میدهند. نسل بعدی خودروهای برقی مبتنی بر SSP احتمالا در سال ۲۰۲۶ عرضه میشوند و قبل از عرضه در اروپا، در چین رونمایی خواهند شد.
شاید این فناوری در اروپا دیده نشود چرا که مدیرعامل فولکس واگن، توماس شفر معتقد است در این بازار، هیبریدی شارژیها گزینه بهتری هستند. به گفته وی، توسعه دهندگان طیف حرکتی برای مهندسی گران هستند در حالی که هیبریدی شارژیهای کنونی طیف حرکتی و شارژ سریع مناسبی دارند. به گفته وی، ارائه هر دوی این فناوریها از نظر اقتصادی ممکن نیست.
یکی از مدلهای برجستهای که به پلتفرم SSP مجهز خواهد شد نسل نهم گلف تمام برقی است. این خودرو اواخر دهه جاری در کنار نسخه Mk۸ موتور احتراقی اش برای چندین سال ارائه خواهد شد. احتمالا فولکس واگن، گلف کنونی را تا اواسط دهه ۲۰۳۰ به فروش برساند.
ارسال نظر