
به گزارش کارنا٬پس از گذشت پنج سال، نشان مشهور GTI پژو برای دوره برقی این برند احیا شده و اکنون با نام پژو e-۲۰۸ همراه شده است.
e-۲۰۸ GTI به مجموعهای از عناصر ظاهری گرفته شده از ۲۰۵ GTI مجهز شده است. این ویژگیها شامل یک لبه جلوی جدید، باله عقب برجستهتر و دیفیوزری تهاجمی است که چراغهای مه شکن LED روی آن تعبیه شده است.
از دیگر عناصر قابل توجه در این خودرو میتوان به گلگیرهای مشکی شده و کالیپرهای ترمز قرمز رنگ به همراه نشانههای مخصوص اشاره کرد. رنگ بدنه قرمز متالیک نیز به صورت استاندارد برای این خودرو ارائه میشود.
با توجه به اورهنگهای کوچک و گلگیرهای برجسته e-۲۰۸ نرمال، میتوان گفت این خودرو ظاهری قوی دارد. این خودرو ۳۰ میلی متر ارتفاع نزدیکتر به زمین دارد در حالی که دماغه آن ۵۶ میلی متر عریضتر و پشت آن ۲۷ میلی متر عریضتر شده است.
شاید تغییرات جذاب در این خودرو همان رینگهای آلیاژی ۱۸ اینچی Hole هستند که یادبودی از ۲۰۵ هستند که چند دهه قبل حذف شده است. این رینگها تنها برای حفظ ظاهر نیستند بلکه به حنک سازی ترمزها کمک میکنند.
موتور برقی این خودرو قدرت ۲۷۶ اسب بخار و گشتاور ۳۴۴ نیوتون متر دارد که شتاب صفر تا صد ۵.۷ ثانیه و بیشینه سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت را فراهم میسازد. این خودرو از دیفرانسیل لغزش محدود نیز بهره میبرد. همچنین تایرهای پایلوت اسپرت کاپ ۲ میشلین و سیستم تعلیق تیون شده نیز در این خودرو تعبیه شدهاند که کمک فنرهای اصلاح شده به همراه ترمزهای هیدرولیک جدید دارد.
حساسیت فرمان نیز برای بازخورد بهتر بازتنظیم شده است و به گفته معاون استلانتیس موتوراسپرت، جین مارک فینوت، این تغییرات ترکیب شدهاند تا خودرویی را ایجاد کنند که دارای چابکی و حس معمول مرتبط با نشان GTI است.
یک باتری بزرگتر ۵۴ کیلووات ساعت با خنک سازی ارتقا یافته نیز در این خودرو تعبیه شده است که طیف حرکتی ۳۴۹ کیلومتر با یک بار شارژ را فراهم میسازد.
ارسال نظر