۱۷ شهريور ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۹
اختصاصی

پورشه سنت ۹۴ ساله را می‌شکند!

پورشه سنت ۹۴ ساله را می‌شکند!
احتمال دارد پورشه برای اولین بار در تاریخ خود پس از عرضه جایگزین دیرهنگام ماکان موتور احتراقی اصلی، در یک مدل جدید قدرت بیش تری را به چرخ‌های جلو منتقل کند.
کد خبر: ۱۵۹۵۶

به گزارش کارنا، احتمال دارد پورشه برای اولین بار در تاریخ خود پس از عرضه جایگزین دیرهنگام ماکان موتور احتراقی اصلی، در یک مدل جدید قدرت بیش تری را به چرخ‌های جلو منتقل کند.

جایگزین ماکان موتور احتراقی که با کد M۱ شناخته می‌شود دارای زیرساخت PPC مشترک با نسل سوم و جدید آئودی Q۵ خواهد بود که اواخر امسال وارد بازار استرالیا می‌شود.

هر دو برند پورشه و آئودی بخشی از فولکس واگن گروپ هستند و پورشه تایید کرده که در حال ساخت یک شاسی بلند متوسط (سایز ماکان) با نام جدید است که در کنار نسل دوم تمام برقی ماکان عرضه شده و دارای موتور‌های بنزینی و هیبریدی خواهد بود. این خودرو در سال ۲۰۲۸ عرضه خواهد شد.

پورشه سنت ۹۴ ساله را می‌شکند!

در حالی که ماکان اصلی پلتفرم MLB مشترک با نسل اول Q۵ داشت، به صورت استاندارد با سیستم چهار چرخ فعال کواتروی مبتنی بر محور عقب ارائه می‌شد. اکنون گفته می‌شود جایگزین ماکان موتور احتراقی از سیستم چهار چرخ فعال کواترو اولترای مبتنی بر محور جلو بهره خواهد برد که در Q۵ جدید نیز به کار رفته و کاهش هزینه‌ها را در پی خواهد داشت.

این شاسی بلند جدید که تغییری قابل توجه در فلسفه مهندسی این برند خودروی عملکرد بالای آلمانی را به همراه خواهد داشت، از زمان آغاز تولید خودرو توسط پورشه در سال ۱۹۳۱، اولین مدل تولیدی خواهد بود که به جای محور عقب، نیروی بیش تری را به محور جلو منتقل می‌کند.

برخلاف ماکان قبلی، در این خودروی جدید چرخ‌های جلو به طور پیش فرض چرخ‌های محرک خواهند بود و چرخ‌های عقب تنها زمانی که سیستم AWD از دست دادن کشش را تشخیص دهد، نیروی محرکه را فراهم می‌کنند.

ساختار دیفرانسیل عقب مدت زیادی به عنوان ساختار محبوب در خودرو‌های اسپرتی همچون ۹۱۱ بود در حالی که نسخه‌های عملکرد بالا و شاسی بلند‌های پورشه دارای ساختاری چهار چرخ فعال همچون PTM بودند که تیون شده است تا مزایای کشش ساختار چهار چرخ فعال را با سواری و توزیع قدرت یک خودروی دیفرانسیل عقب ترکیب کند.

ارسال نظر