
به گزارش کارنا، مارکوس شفر، مدیر ارشد فناوری مرسدس بنز، اخبار مربوط به برنامه این خودروساز برای استفاده از موتورهای چهار سیلندر رقیب آلمانی اش، بیام و را رد کرد.
در اواخر ماه اوت اخباری در اروپا منتشر شد مبنی بر این که مرسدس بنز در مراحل نهایی مذاکرات با بیام و است تا از نسل بعدی موتور ۲.۰ لیتری چهار سیلندر این خودروساز استفاده کند.
گفته میشد موتور بیام و به عنوان جایگزینی برای موتور توربوشارژ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر بنزینی به کار رفته در CLA، GLA و GLB و همچنین در نسخههای هیبریدی شارژی خط تولید کلاس C و E استفاده خواهد شد.
بر اساس این برنامه، اولین موتورهای بیام و میتوانستند در سال ۲۰۲۷ به مدلهای مرسدس بنز راه یابند و در دورهای که همه خودروسازان قدیمی با چگونگی رویکرد به برقی سازی دست و پنجه نرم میکنند این امر به هر دو خودروساز کمک میکرد تا هزینههای ساخت را کاهش داده و حاشیه سود خود را افزایش دهند.
اما در نمایشگاه خودروی مونیخ وقتی از شفر در مورد برنامههای اشتراک گذاری موتور با بیام و سوال شد، وی با اطمینان گفت: "این خبر صحت ندارد. ما مجموعه موتورهای مدولار جدید (FAME) خود را ساختهایم که تمام ظرفیتها را پوشش میدهد و اکنون با قوانین یورو ۷، چاینا ۷ و ایالات متحده منطبق هستند. "
مجموعه موتورهای FAME اولین بار در چهار سال قبل معرفی شد و اساس موتورهای چهار، شش، هشت و دوازده سیلندر این خودروساز خواهد بود.
شفر تایید کرد که موتور عملکرد بالای V۸ جدید این خودروساز در حال کامل شدن است و موتورهای V۱۲ نیز بخشی از برنامههای این خودروساز باقی میمانند.
در حالی که اکنون گفته میشود استفاده از موتورهای بیام و توسط مرسدس بنز، عملی نمیشود، اما این خودروساز از موتورهایی استفاده میکند که به طور مشترک با خودروسازان دیگر ساخته شدهاند. قابل توجهترین آنها برخی از موتورهای چهار سیلندر عرضی هستند که با همکاری اتحاد رنو- نیسان-میتسوبیشی طراحی شده بودند، و برخی حتی توسط هورس، جوینت ونچر موتور رنو با جیلی ساخته شده بودند.
ارسال نظر