۳۱ شهريور ۱۴۰۴ - ۱۰:۲۳
اختصاصی

پورشه موتور بنزینی را در باکستر و کایمن حفظ می‌کند

پورشه موتور بنزینی را در باکستر و کایمن حفظ می‌کند
پورشه در حال بازنگری برنامه‌های تولید خود است تا رشد کند خودرو‌های مجهز به نیرومحرکه‌های برقی را جبران کند.
کد خبر: ۱۶۳۳۵

به گزارش کارنا، پورشه در حال بازنگری برنامه‌های تولید خود است تا رشد کند خودرو‌های مجهز به نیرومحرکه‌های برقی را جبران کند.

خبر مهمی که در جلسه اخیر گزارش درآمد این شرکت اعلام شد، اضافه شدن نیرومحرکه‌های احتراق داخلی ممتاز به نسل بعدی طیف مدل‌های ۷۱۸ است.

مشخص نیست ۷۱۸ از چه موتور‌های بنزینی بهره خواهد برد، اما با توجه به قرار گرفتن موتور‌های شش سیلندر باکسر مشترک با خط تولید ۹۱۱ در انتهای فهرست نیرومحرکه‌های این مدل، احتمالا همین موتور‌ها برای آن ارائه خواهد شد.

پورشه موتور بنزینی را در باکستر و کایمن حفظ می‌کند

جایگزین تمام برقی مدل‌های امروزی باکستر کانورتیبل و کایمن کوپه، چندین بار به دلیل مشکلات باتری به تعویق افتاده است.

برخلاف بسیاری از خودرو‌های برقی که سلول‌های باتری در یک لایه افقی زیر کف آن‌ها قرار دارند، ۷۱۸ جدید دارای یک مجموعه باتری عمودی در پشت محفظه سرنشین است تا تعادل وزنی یک خودروی اسپرت موتور وسط سنتی را دقیق‌تر شبیه سازی کند.

مشخص نیست مدل‌های جدید بنزینی ۷۱۸ چه زمانی عرضه خواهند شد، اما احتمالا پس از عرضه مدل‌های برقی ۷۱۸ خواهد بود، زیرا پورشه احتمالا نیاز دارد تا پلتفرم منحصر‌به‌فرد ۷۱۸ را برای تطبیق با موتور‌های بنزینی و لوازم جانبی آن‌ها تا حدودی مهندسی مجدد کند.

اکنون تولید مدل‌های مخصوص استرالیا از ۷۱۸ باکستر و کایمن به پایان رسیده و قرار است تولید مدل‌های مخصوص سایر بازار‌ها نیز به زودی به پایان برسد. تاخیر‌های مداوم احتمالا باعث می‌شوند دسترسی جهانی این خودرو‌ها از پایان نسل فعلی تا عرضه مدل جدید آن‌ها با یک شکاف مواجه شود.

مهم‌تر از همه، شاید با توجه به اینکه شاسی بلند‌ها اکنون بخش عمده‌ای از فروش را به خود اختصاص داده‌اند، این خودروساز در حال تغییر ماهیت شاسی بلند سه ردیفه خود است تا در جایگاهی بالاتر از کاین قرار گیرد.

این پورشه بزرگ که با کد K۱ شناخته می‌شود، در ابتدا قرار بود از نسخه اسپرت پلتفرم سیستم‌های مقیاس پذیر (SSP) مخصوص خودرو‌های برقی گروه فولکس واگن استفاده کند.

پورشه موتور بنزینی را در باکستر و کایمن حفظ می‌کند

اکنون K۱ به جای آن از نیرومحرکه‌های بنزینی و هیبریدی شارژی بهره خواهد برد. دلیل این تصمیم گیری احتمالا آن است که بخش بزرگی از این کلاس خودرو در ایالات متحده و خاورمیانه به فروش می‌رسد، جایی که پذیرش خودرو‌های برقی بسیار کم‌تر از اروپا و چین است.

در نتیجه، ساختار SSP اسپرت تا زمانی در دهه ۲۰۳۰ به تولید نخواهد رسید. قرار بود ساختار SSP اسپرت علاوه بر K۱، زیربنای نسل سوم پانامرا تمام برقی و نسل دوم تایکان نیز باشد.

با تأخیر در SSP اسپرت، این خودروساز چراغ سبزی برای توسعه نسل دیگری از مدل‌های بنزینی و هیبریدی شارژی سدان پانامرا و شاسی بلند کاین را داده است.

پورشه موتور بنزینی را در باکستر و کایمن حفظ می‌کند

ارسال نظر