۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۱
اختصاصی
احتمال آتش سوزی خودرو‌های برقی کمتر از خودرو‌های دیگر است
خودرو‌های برقی گاهی می‌توانند آتش بگیرند و به نظر می‌رسد که چنین آتش سوزی‌هایی در اخبار به طور شگفت انگیزی به طور منظم گزارش می‌شود.
کد خبر: ۲۹۲

به گزارش کارنا، آتش سوزی خودرو‌های برقی چند سوال واضح را ایجاد می‌کند. اول، احتمال اینکه واقعاً خودرو‌های برقی آتش بگیرند چقدر است؟ دوم، احتمال آتش سوزی خودرو‌های برقی در مقایسه با خودروهای بنزینی یا دیزلی چگونه است؟

به نظر می‌رسد که احتمال آتش گرفتن خودرو‌های برقی بسیار کمتر از انواع دیگر وسایل نقلیه است. کالین واکر، رئیس بخش حمل و نقل در اندیشکده واحد اطلاعات انرژی و اقلیم ایالات متحده، گفت: «همه داده‌ها نشان می‌دهند که خودرو‌های برقی بسیار کمتر از نمونه‌های بنزینی احتمال آتش سوزی دارند. در مقایسه با آتش سوزی‌های بسیار زیادی که برای خودرو‌های بنزینی یا دیزلی داریم ، گزارش زیادی برای خودروهای برقی نشده است.»

بنابراین، چرا آتش سوزی خودرو‌های برقی بسیار بیشتر از خودرو‌های با سوخت درون سوز گزارش می‌شود؟ احتمالات زیادی وجود دارد، از جمله اینکه چون فراوانی آن‌ها در جاده‌های جهان یک پدیده نسبتاً جدید است به همین دلیل بیشتر دیده می شوند و از سوی دیگر افراد زیادی وجود دارند که به طور کلی مخالف خودروهای برقی هستند.

ارسال نظر