۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۴
تویوتا در سال ۲۰۲۵ نخستین خودرو برقی چین با سیستم پیشرفته خودران را عرضه می‌کند
تویوتا برای رقابت با چینی‌ها قصد دارد اولین خودرو برقی با سیستم پیشرفته‌ی خودران مشابه تسلا را در چین عرضه کند.
کد خبر: ۴۴۰۵

به گزارش کارنا،تویوتا قصد دارد اولین خودرو برقی مجهز به سیستم پیشرفته خودران، مشابه سیستم خودران پیشرفته‌ی تسلا را سال آینده برای بازار چین عرضه کند. این خبر را یکی از شرکای چینی تویوتا اعلام کرده است.

به گزارش رویترز، سرمایه‌گذاری تویوتا مشترکاً با گروه خودروسازی دولتی GAC انجام شده و به دنبال احیای سهم بازار این خودروساز ژاپنی در چین است.

ائتلاف GAC تویوتا اعلام کرد که سال آینده مدل شاسی‌بلند Bozhi ۳X را به‌عنوان اولین خودرو مجهز به سیستم پیشرفته‌ی خودران عرضه خواهد کرد. این سیستم دستیار رانندگی پیشرفته، امکان پارک و مسیریابی در بزرگراه‌ها و ترافیک شهری را فراهم می‌کند.

GAC تویوتا با این کار خود را به‌عنوان رهبر فناوری رانندگی خودکار در میان برند‌های خارجی در چین تثبیت خواهد کرد.



GAC تویوتا این سیستم را با همکاری یک شرکت نوپا به نام Momenta Global، که نرم‌افزار رانندگی خودکار را برای خودروسازانی مانند مرسدس‌بنز توسعه می‌دهد، تولید می‌کند. همچنین این شرکت با همکاری هواوی سیستم نرم‌افزار عملیاتی سدان برقی هواوی را که احتمالاً تا سال ۲۰۲۵ در چین عرضه می‌شود، توسعه داده است.

بر اساس داده‌های انجمن تولیدکنندگان خودرو چین، تویوتا در چهار ماه اول سال جاری از نظر فروش خودرو در چین در رتبه پنجم قرار گرفت که نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۳ کاهش ۲۲ درصدی داشته است.

منبع:زومیت

ارسال نظر