۲۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۶
پرداخت سهام به کارگران خودروسازی هیوندا دروغ است/ کارگران اعتصاب کردند
هیوندای پیشنهاد کارگران هندی و اتحادیه کارکنان خود هیوندای را برای مذاکره برسر تعیین تکلیف سهام‌های وعده داده شده، رد کرده است.
کد خبر: ۴۹۳۴

به گزارش کارنا، به نقل از رویترز، رسانه‌های جمعی از امکان تسری اعتراضات و اعتصابات اخیر سامسونگ به دیگر غول‌های صنعتی حاضر در کشور کره جنوبی از جمله شرکت خودروسازی هیوندای که متعلق به این کشور است، خبر دادند.

منابع نزدیک به اتحادیه‌های کارگری در کره روز جمعه اعلام کردند که برخلاف وعده‌های داده شده و تقاضای کارکنان این شرکت، هیچ اقدامی در زمینه تخصیص سهام به کارکنان این مجموعه نخواهند کرد؛ اقدامی که شرایط را برای نارضایتی کارکنان این مجموعه فراهم آورده است.

عکس‌ها و فیلم‌هایی که رویترز بررسی کرده است، نشان می‌دهد که صد‌ها کارگر در کارخانه اصلی این شرکت، این هفته تجمع کردند تا تخصیص سهام آن‌ها طبق آنچه شرکت اعلام کرده بود، صورت بگیرد. کارگران می‌گویند فهرست سهام‌ها ۳ میلیارد دلار ارزیابی شده است.

 
یکی از منابع درون مدیریت شرکت بدون ذکر جزئیات می‌گوید: هیوندای قصد ندارد هیچ سهمی را به کارگران و کارمندان خود جداگانه بدهد و این ایده از ابتدا نیز جنبه تبلیغاتی داشته است. اگرچه طبق نامه و منابع، با مذاکره برای تلاش برای رفع نگرانی‌های کارگران موافقت شده بود، اما بیشتر وعده دادن سهام برای از بین بردن امکان اعتراض کارگران به وضعیت حقوقی خود بوده است.

این وعده درحالی مطرح شده است که بخش قابل ملاحظه‌ای از کارگران مجموعه هیوندای را کارگران هندی تشکیل می‌دهد. هند یک بازار حیاتی برای هیوندای است که در آن ۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده و محصولات خود را در آنجا بیش از سایر کشور‌ها صادر می‌کند. همچنین هیوندای یک کارخانه مونتاژ خودروی بزرگ نیز در خاک هندوستان دارد.

هیوندای پیشنهاد کارگران هندی و اتحادیه کارکنان خود هیوندای را برای مذاکره برسر تعیین تکلیف سهام‌های وعده داده شده، رد کرده است.

منبع:ایلنا

ارسال نظر