۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۱
اختصاصی
هیوندای و کیا از تکنولوژی‌های کنترل دمای نوآورانه خود رونمایی کردند
هیوندای موتور کمپانی و کیا کورپوریشن، سه تکنولوژی پیشگامانه را معرفی کردند که به منظور ارتقای کنترل دمای کابین، ارتقای قابل توجه راحتی سرنشینان و افزایش بهره وری انرژی خودرو ساخته شده اند.
کد خبر: ۶۵۸۱

به گزارش کارنا، این تکنولوژی‌های خلاقانه در مراسم روز تکنولوژی گرما در سئول کره جنوبی رونمایی شدند تا جدیدترین پیشرفت‌های این دو خودروساز در زمینه کنترل دمای خودرویی را نشان دهند.

از آنجایی که خودرو‌های مدرن در موقعیت‌های مختلفی در زندگی افراد حضور دارند، کنترل دما به امری بسیار مهم در آن‌ها تبدیل شده است.

جدیدترین تکنولوژی‌های هیوندای وکیا طراحی شده اند تا پاسخ گوی تقاضای رو به رشد برای راحتی در سواری باشند در حالی که بهره وری انرژی را مخصوصا در حوزه خودرو‌های برقی افزایش می‌دهند.

روکش خنک کننده نانو:
روکش خنک کننده نانو یک ماده پیشرفته است که می‌تواند دمای کابین خودرو را تا ۱۲ درجه سانتی گراد کاهش دهد. برخلاف روکش‌های دودی معمول، این روکش پیشرفته نه تنها مانع از ورود اشعه فرابنفش به کابین می‌شود بلکه اجازه می‌دهد گرما از داخل کابین بیرون رود. این روکش از سه لایه تشکیل شده که شامل دو لایه برای بازتاب انرژی خورشیدی و یک لایه برای انتشار طول موج‌های مادون قرمز میانی است. در تست‌های انجام شده، خودرو‌های مجهز به این روکش خنک کننده نانو، کاهش دمای قابل توجهی در کابین داشته اند که نشان دهنده پتانسیل این تکنولوژی برای خنک‌تر نگه داشتن کابین در هوای گرم است.

تولیدی:هیوندای و کیا از تکنولوژی‌های کنترل دمای نوآورانه خود رونمایی کردند

سیستم گرمایش تابشی:
سیستم گرمایش تابشی طراحی شده است تا گرمایش سریع را مخصوصا در هوای سرد برای سرنشینان فراهم سازد. این سیستم شامل یک المنت گرمایی است که گرمای تابشی را به قسمت پایین بدن سرنشینان منتشر می‌کند و طی سه دقیقه گرمای مطبوعی را ایجاد می‌کند. این سیستم گرمایش تابشی در ترکیب با سیستم گرمایشی استاندارد خودرو می‌تواند تا ۱۷ درصد انرژی بیش تری را ذخیره کند و گمان می‌رود با کاهش انرژی لازم برای کنترل دما در زمستان، طیف حرکتی خودرو‌های برقی را نیز توسعه دهد. هیوندای و کیا تصمیم دارند این تکنولوژی را در مدل‌های آینده خود به کار ببرند.

تولیدی:هیوندای و کیا از تکنولوژی‌های کنترل دمای نوآورانه خود رونمایی کردند

سیستم شیشه گرمایشی روکش فلزی:
سیستم شیشه گرمایشی روکش فلزی یک راهکار خلاقانه برای یخ زدایی سریع و موثر شیشه‌های جلو است. این سیستم ۴۸ ولتی می‌تواند حتی در دمای منفی ۱۸ درجه سانتی گراد، در مدت ۵ دقیقه یخ زدگی و رطوبت را از شیشه جلو پاک کند. این سیستم در مقایسه با المنت‌های گرمایشی سیمی تنگستن متعارف، حدود ۴ برابر سریع‌تر بوده و ۱۰ درصد انرژی کم تری را مصرف می‌کند. هم چنین در روز‌های گرم، این روکش فلزی می‌تواند در برابر حداقل ۶۰ درصد از انرژی خورشیدی محافظت ایجاد کند و نیاز به خنک سازی کابین را کاهش داده و بهره وری انرژی را بهبود بخشد.

تولیدی:هیوندای و کیا از تکنولوژی‌های کنترل دمای نوآورانه خود رونمایی کردند

ارسال نظر