۳۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۷
اختصاصی
آئودی A۵ جایگزین A۴ می‌شود
آئودی A۵ جدید به عنوان جایگزینی مجلل‌تر برای A۴ امروزی رونمایی شد.
کد خبر: ۴۹۸۴

به گزارش کارنا، آئودی A۵ جدید به عنوان جایگزینی مجلل‌تر برای A۴ امروزی رونمایی شد. این خودرو با یک پلتفرم خودروی احتراقی جدید و طیفی از موتور‌های کاملا اصلاح شده عرضه خواهد شد.

تغییر نام این خودرو به عنوان بخشی از استراتژی برند جدید این خودروساز برای نسل بعدی مدل هایش اعمال شده که بر اساس آن خودرو‌های احتراق داخلی دارای شماره‌های فرد و خودرو‌های برقی آن دارای شماره‌های زوج خواهند بود. A۵ در مدل‌های سالون و استیت عرضه خواهد شد، اما آئودی یک مدل کوپه یا کابریولت را نیز برای آن تایید کرده است.

آئودی A۵ جایگزین A۴ می‌شود

این خودرو از پلتفرم PPC جدید آئودی بهره می‌برد که جایگزین ساختار ۱۷ ساله MLB به کار رفته در A۴ کنونی می‌شود و هیچ ارتباطی با پلتفرم برقی پرمیوم ندارد که در خودرو‌های برقی جدید این برند همچون Q۶‌ای ترون به کار خواهد رفت.

A۵ ساختار موتور طولی خود را حفظ خواهد کرد، اما گفته می‌شود این ساختار انطباق بیش تری با نیرومحرکه‌های برقی متعدد خواهد داشت.

A۵ در ابتدا با طیفی از نیرومحرکه‌های هیبریدی متعادل و تمام احتراقی عرضه خواهد شد. نسخه هیبریدی این خودرو به سیستم MHEV پلاس جدید ساخته شده توسط آئودی مجهز می‌شود که از دو ژنراتور موتور برای بهره وری بهتر و ترمز احیا شونده بهره می‌برد.

مدل پایه این خودرو از دو نسخه موتور EA۸۸۸ توربوی بنزینی با قدرت‌های ۱۴۸ و ۲۰۱ اسب بخار بهره می‌برد. هر دوی این موتور‌ها به گیربکس اتوماتیک دو کلاجه متصل می‌شوند و ساختار چهار چرخ فعال کواترو به عنوان آپشنی برای مدل قدرتمندتر ارائه می‌شود.

موتور دیزلی نیز آپشنی برای این خودرو خواهد بود که شامل نسخه‌ای اصلاح شده از موتور ۲.۰ لیتری توربوی چهار سیلندر به همراه سیستم MHEV پلاس با قدرت ۲۰۱ اسب بخار است.

نیرومحرکه‌ای هیبریدی شارژی با طیف حرکتی برقی ۹۹ کیلومتر نیز سال آینده برای این خودرو ارائه می‌شود.

تولیدی:آئودی A۵ جایگزین A۴ می‌شود

ارسال نظر