۰۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۳
اختصاصی
پورشه برنامه خودرو‌های برقی خود را زیادی خوش بینانه توصیف کرده است
پورشه نیز برنامه خودرو‌های برقی خود را زیادی خوش بینانه توصیف کرده است
کد خبر: ۵۳۱۴

به گزارش کارنا، در ماه مارس ۲۰۲۲ پورشه یک هدف جسورانه تعیین کرد. این خودروساز تصمیم داشت تا پایان دهه جاری، خودرو‌های برقی بیش از ۸۰ درصد فروش این خودروساز را به خود اختصاص دهند. اما اکنون پورشه مطمئن نیست بتواند به این هدف دست یابد. یکی از سخن گویان این خودروساز طی مصاحبه‌ای اظهار داشت: "دوره انتقال به خودرو‌های برقی بیش‌تر از چیزی که ۵ سال قبل فکر می‌کردیم زمان می‌برد. "

البته این امر به معنای آن نیست که استراتژی این برند تغییر کرده است. برنامه خودرو‌های برقی پورشه می‌تواند پیش برود، اما اکنون این خودروساز اهدافی فراتر از سال ۲۰۳۰ را تعیین کرده و اعلام داشته این برنامه‌ها بستگی به تقاضای مشتریان و توسعه حمل و نقل برقی دارد.

تولیدی:پورشه نیز برنامه خودرو‌های برقی خود را زیادی خوش بینانه توصیف کرده است

در سال ۲۰۲۵ مدل‌های ۷۱۸ باکستر و ۷۱۸ کایمن بنزینی از خط تولید خارج می‌شوند تا برای جایگزین‌هایی برقی فضا باز شود. ماکان تمام برقی که اکنون عرضه شده در سال ۲۰۲۶ جایگزین نسل اول مدل احتراق داخلی آن خواهد شد. اواخر دهه جاری نیز نسل چهارم کاین وارد خط تولید خودرو‌های برقی خواهد شد.

پورشه تایید کرده پانامرا نیز به مدلی برقی تبدیل خواهد شد. یک ۹۱۱ برقی نیز برای دهه جاری در نظر گرفته نشده، اما روند برقی سازی آن با ۹۱۱ GTS جدید و ساختار T هیبرید آغاز شده است.

 

ارسال نظر