۳۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۷
اختصاصی
احتمال حذف بی ام و X۳M
گفته می‌شود بی ام و نسخه M از X۳ جدید را عرضه نخواهد کرد.
کد خبر: ۵۰۴۶

به گزارش کارنا، برای سال ۲۰۲۵ یک بی ام و X۳ در نظر گرفته شده است. این خودرو جذاب‌تر به نظر می‌رسد و کابینی با تکنولوژی‌های جدید خواهد داشت و اواخر سال جاری با دو گزینه موتور به روز شده عرضه خواهد شد. اما X۳ جدید برخلاف نسل‌های قبلی خود، مدل ممتاز M نخواهد داشت. 

گفته می‌شود بی ام و نسخه M از X۳ جدید را عرضه نخواهد کرد و اسپرت‌ترین گزینه مدل این خودرو X۳ M۵۰ با نسخه‌ای ارتقا یافته از موتور شش خطی ۳.۰ لیتری توربوشارژ بی ام و خواهد بود. بی ام و به جای مدل M این خودرو، روی نسخه‌ای عملکرد بالا از کراس اوور برقی iX۳  تمرکز خواهد کرد.

احتمال حذف بی ام و X۳M

این خبر، منطبق با اخبار منتشر شده در سال ۲۰۲۲ است که حاکی از آن بود که این شاسی بلند عملکرد بالا احتمالا تمام برقی خواهد شد. iX۳M یا هر چیز دیگری که نامیده شود از ساختار Neue Klasse بی ام و برای شاسی بلند‌ها بهره برده و با توجه به اطلاعاتی که از این پلتفرم در دست است، قدرتی بسیار بالا خواهد داشت. این شاسی بلند عملکرد بالا حداقل قدرت ۶۰۰ اسب بخار خواهد داشت، اما بی ام و ادعا دارد پلتفرم خودروی برقی Neue Klasse می‌تواند تا قدرت ۱۳۴۱ اسب بخار نیز داشته باشد.

در عین حال، X۳M یکی از جذاب‌ترین شاسی بلند‌های موجود است. موتور توربوشارژ شش خطی این خودرو قدرت ۴۷۳ اسب بخار تولید می‌کند و شتاب صفر تا صد آن تنها ۳.۹ ثانیه است. در حالی که آلفا رومئو استلویو Quadrifoglio نیز حذف شده و پورشه ماکان برقی خواهد شد، اگر X۳M نیز حذف شود، بازار شاسی بلند‌های لوکس کامپکت عملکرد بالا رو به افول خواهد رفت.

البته بی ام و هنوز این اخبار را تایید نکرده و هنوز امیدی برای ادامه تولید این مدل وجود دارد. اما با توجه به رویکرد این خودروساز به برقی سازی، این امید خیلی احتمال زیادی ندارد.

احتمال حذف بی ام و X۳M

ارسال نظر