۰۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۱
اختصاصی
نسل بعدی بی ام و X۵ با تغییرات قابل توجهی در سال ۲۰۲۶ عرضه می‌شود
نمونه اولیه جدیدی که اخیرا درز کرده یک شاسی بلند سایز X۵ را نشان می‌دهد که ظاهر مدل‌های Neue Klasse را دارد.
کد خبر: ۵۴۲۸

به گزارش کارنا، گمان می‌رود بی ام و تحویل اولین مدل‌های کلاس Neue خود را در سال ۲۰۲۵ با کراس اوور iX۳ شروع کند. این مدل که با ویژن Neue Klasse X کانسپت معرفی شده یکی از رادیکال‌ترین تغییرات طراحی در تاریخ بی ام و را رقم زده است. اگرچه شاید هر کسی از این سبک طراحی جدید خوشش نیاید، اما به نظر می‌رسد بی ام و آن را حتی به مدل‌هایی که زیرساخت Neue Klasse ندارند نیز توسعه خواهد داد.

نمونه اولیه جدیدی که اخیرا درز کرده یک شاسی بلند سایز X۵ را نشان می‌دهد که ظاهر مدل‌های Neue Klasse را دارد. این امر کمی غیرعادی است چرا که X۵ یا iX۵ جدید که در داخل خودروسازی با نام G۶۵ شناخته می‌شود مبتنی بر ساختار Neue Klasse نخواهد بود. در عوض، این مدل از پلتفرم CLAR بهره می‌برد که می‌تواند با نیرومحرکه‌های برقی یا احتراقی همراه شود. گمان می‌رود شاسی بلند لوکس متوسط بعدی بی ام و علاوه بر مدل‌های احتراقی بنزینی دارای نسخه‌های برقی تحت نام iX۵ نیز باشد.

علیرغم iX۵ مدل ۲۰۱۹ که امتحان خود را پس داده است، G۶۵ iX۵ نه یک مدل سلول سوختی بلکه یک خودروی برقی باطری خواهد بود. نمونه اولیه درز کرده در این تصاویر بسیار کشیده‌تر و عریض‌تر از ویژن Neue Klasse X اخیرا معرفی شده و iX۳ است که در تصاویر درز کرده قبلی دیده شده بود. شیشه عقب دو بخشی که احتمالا دنباله آن یک شیشه چهارم در بخش پانل لچکی عقب خواهد بود، تاکید بر فاصله بیش‌تر بین دو محور این خودرو دارد. چراغ‌های جلو و جلوپنجره نمادین بی ام و در این خودرو که زیر پوشش استتاری است، احتمالا الهام گرفته از طراحی Neue Klasse X خواهد بود.

نسل بعدی بی ام و X۵ با تغییرات قابل توجهی در سال ۲۰۲۶ عرضه می‌شود

اگرچه خیلی مشخص نیست، اما به نظر می‌رسد این نمونه اولیه درز کرده در نزدیکی مونیخ دارای دستگیره‌های در جذابی است که در خودرو‌های کانسپت کلاس Neue دیده شده بود. این دستگیره‌ها در پایه ستون در‌ها تعبیه شده اند. این خودرو هم چنین یک پورت شارژ روی هواکش جلویی سمت چپ دارد که حاکی از هیبریدی شارژی بودن آن است. چنان چه مشخص است، بی ام و هم چنین نمایشگر منحنی داخل این خودرو را نیز با یک نمایشگر مرکزی بزرگ تعویض خواهد کرد.

گمان می‌رود X۵ جدید اواخر سال ۲۰۲۶ در اسپارتنبورگ کارولینای جنوبی به تولید برسد. اگرچه این مدل مبتنی بر ساختار CLAR خواهد بود، اما iX۵ برقی از نسل ششم تکنولوژی eDrive بهره خواهد برد که با کلاس Neue معرفی شده است.

نسل بعدی بی ام و X۵ با تغییرات قابل توجهی در سال ۲۰۲۶ عرضه می‌شود

ارسال نظر