۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۴
اختصاصی
برنامه‌های برقی سازی آئودی نیز با تاخیر همراه شد
برنامه‌های برقی سازی آئودی نیز با تاخیر همراه شد.
کد خبر: ۵۷۷۷

به گزارش کارنا، خودروسازان یکی پس از دیگری از برنامه‌های خودرو‌های برقی خود که چند سال عقب اعلام کرده بودند، عقب نشینی می‌کنند. آئودی جدیدترین خودروسازی است که اعلام کرده فروش خودرو‌های مجهز به موتور احتراقی احتمالا پس از تاریخ ضرب العجل اعلام شده این خودروساز نیز ادامه خواهد یافت. این خودروساز در سال ۲۰۲۱ وعده برقی شدن تا سال ۲۰۳۳ را داده بود، اما اکنون اعلام کرده که برای مدت بیش تری خودرو‌های احتراقی را در خط تولید خود نگه می‌دارد.

مدیرعامل آئودی، گرنوت دولنر تاکید داشته که این برند لوکس آلمانی باید انعطاف پذیر باقی بماند. در حالی وی این ادعا را داشته که گفته شده احتمالا اتحادیه اروپا تصمیم دارد هدف خود یعنی ممنوعیت فروش خودرو‌های جدید که آلایندگی خطرناک دارند را تا سال ۲۰۳۵ به تاخیر بیاندازد. البته به گفته مدیرعامل آئودی، خودرو‌های برقی تنها راه برای ادامه کار در طولانی مدت هستند.

تولیدی:برنامه‌های برقی سازی آئودی نیز با تاخیر همراه شد

در عین حال، آئودی تمرکز خود بر خودرو‌های هیبریدی شارژی را افزایش داده است. تمام مدل‌های آینده این خودروساز که موتور بنزینی دارند به آپشن هیبریدی شارژی نیز مجهز خواهند شد. دولنر اعلام کرده که این نیرومحرکه‌های نیمه برقی بیش از زمان برنامه ریزی شده، در خط تولید باقی خواهند ماند چرا که تبدیل سازی به خودرو‌های تمام برقی چنان چه قبلا انتظار می‌رفت سرعت ندارد.

تولیدی:برنامه‌های برقی سازی آئودی نیز با تاخیر همراه شد

ارسال نظر