۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۳
اختصاصی
آکورا سرانجام ساخت یک خودروی برقی از NSX را تایید کرد
پس از سال‌ها شایعه، آکورا بالاخره تایید کرد که برنامه‌ای برای ساخت یک خودروی برقی به سبک NSX دارد.
کد خبر: ۶۲۴۰

به گزارش کارنا، پس از سال‌ها شایعه، آکورا بالاخره تایید کرد که برنامه‌ای برای ساخت یک خودروی برقی به سبک NSX دارد.

طی نشستی در هفته خودروی مونتری، شینجی آئویاما، معاون اجرایی جهانی آکورا در حضور خبرنگاران اظهار داشت: "ما تصمیم داریم یک مدل اسپرت جدید را در ۲۰۲۷ یا ۲۰۲۸ معرفی کنیم. شاید این خودرو نام NSX نداشته باشد، اما خودرویی به سبک NSX خواهد بود.

وی هم چنین اظهار داشت این خودرو از ساختار برقی سری صفر (۰ Series) جدید هوندا بهره می‌برد که در اولین سدان برقی این برند نیز به کار رفته که در سال ۲۰۲۶ عرضه خواهد شد.

از سال ۲۰۲۱ که معاون و مدیر برند آکورا، جان اِکیدا طی مصاحبه‌ای اعلام کرد که یک NSX دیگر در راه است، شایعاتی در مورد نسل سوم NSX منتشر شده بود.

تولیدی:آکورا سرانجام ساخت یک خودروی برقی از NSX را تایید کرد

آئویاما در نشست اخیرش اظهار داشت: "رویکرد ساخت ما برای این خودروی سری صفر جدید، سبکی و ظرافت است. در واقع باید بدانیم چطور این پلتفرم را سبک‌تر از خودرو‌های کنونی خود بسازیم؛ بنابراین حتی با وجود ابعاد باطری ها، تلاش داریم تا خودرویی سبک‌تر ارائه کنیم. "

تولیدی:آکورا سرانجام ساخت یک خودروی برقی از NSX را تایید کرد

یک مدل تمام برقی NSX نیز می‌تواند موفقیت خوبی داشته باشد. آخرین نسخه از این مدل که تولید آن در سال ۲۰۲۲ متوقف شد، از موتور تواین توربو V۶ و سه موتور برقی برای قدرت کلی ۶۰۰ اسب بخار بهره می‌برد. این خودرو رقیب مدل‌هایی همچون مک لارن ۶۵۰S، لامبورگینی هوراکان و فراری ۴۸۸ بود.

تولیدی:آکورا سرانجام ساخت یک خودروی برقی از NSX را تایید کرد

ارسال نظر