۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۲
اختصاصی
انتشار اطلاعات جدید از مک لارن W۱
جایگزین مک لارن P۱ ترکیبی از ایرودینامیک فرمول ۱ و نیرومحرکه‌ای هیبریدی V۸ دارد که تمام قدرت ۱۲۵۸ اسب بخاری خود را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند.
کد خبر: ۷۵۵۴

به گزارش کارنا، جایگزین مک لارن P۱ ترکیبی از ایرودینامیک فرمول ۱ و نیرومحرکه‌ای هیبریدی V۸ دارد که تمام قدرت ۱۲۵۸ اسب بخاری خود را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند.

اگرچه مک لارن سنا و اسپیدتیل پس از P۱ یک دهه به فروش رسیده اند، اما این خودروساز مک لارن W۱ دو میلیون پوندی را به عنوان جایگزین اصلی این ابرخودرو می‌داند.

W۱ از نظر قدرت و عملکرد تمام رکورد‌ها را برای این خودروساز به ثبت می‌رساند. این خودرو سریع‌تر از سنا در پیست عمل می‌کند و شتاب سریع‌تر از اسپیدتیل دارد.

P۱ در زمان معرفی لافراری و پورشه ۹۱۸ اسپایدر معرفی شده بود تا رقابت جدی بین این ابرخودرو‌ها ایجاد کند و گفته می‌شود فراری نیز در حال آماده سازی جایگزین لافراری خود است تا رقیبی برای W۱ معرفی کند.

در قلب W۱ یک موتور تواین توربوشارژ ۴.۰ لیتری V۸ ساخت ریکاردو تعبیه شده است. مک لارن اعلام کرده این موتور از پایه جدید است و اختصاصا برای کار در سیستم‌های هیبریدی طراحی شده است.

انتشار اطلاعات جدید از مک لارن W۱

این موتور به تنهایی قدرت ۹۱۵ اسب بخار دارد و در کنار یک e-module کار می‌کند و با یک موتور برقی با قدرت ۳۴۲ اسب بخار کامل می‌شود. یک باطری ۱.۴ کیلووات ساعت نیز در این خودرو تعبیه شده است. بیشینه گشتاور کلی این خودرو نیز ۱۳۳۹ نیوتون متر اعلام شده است.

شتاب صفر تا صد این خودرو ۲.۷ ثانیه است. بیشینه سرعت W۱ نیز ۳۴۹ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

مک لارن W۱ دارای طول ۴۶۳۵ میلی متر، عرض ۲۰۷۴ میلی متر، ارتفاع ۱۱۸۲ میلی متر و فاصله بین دو محور ۲۶۸۰ میلی متر است که آن را به خودرویی بزرگ‌تر از P۱ تبدیل کرده است.

انتشار اطلاعات جدید از مک لارن W۱

استفاده زیاد از فیبر کربنی در این خودرو کمک می‌کند تا وزن آن ۱۳۹۹ کیلوگرم باشد که تقریبا مشابه وزن P۱ است. طراحی این خودرو بیش‌تر تکامل یافته‌ای از سنا و اسپیدتیل است، اما اشتراکاتی با ابرخودروی ۷۵۰S کنونی نیز دارد.

تمام ۳۹۹ دستگاه این خودرو قبل از آغاز تولید آن در سال ۲۰۲۶ به فروش رفته اند.

انتشار اطلاعات جدید از مک لارن W۱

ارسال نظر