۰۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۸
اختصاصی
محدودیت خودروهای برقی در کره پس از آتش سوزی بزرگ!
دولت کره جنوبی تصمیم دارد تا اواخر ماه سپتامبر قوانین جدیدی را به تصویب برساند که بر اساس آن خودروهای برقی که باطری آن ها بیش از 90 درصد شارژ شده باشد حق ورود به پارکینگ های زیرزمینی را نخواهند داشت.
کد خبر: ۶۵۵۲

به گزارش کارنا، دولت کره جنوبی تصمیم دارد تا اواخر ماه سپتامبر قوانین جدیدی را به تصویب برساند که بر اساس آن خودروهای برقی که باطری آن ها بیش از 90 درصد شارژ شده باشد حق ورود به پارکینگ های زیرزمینی را نخواهند داشت.

این قوانین در واکنش به آتش سوزی اخیر یک دستگاه مرسدس بنز EQE در یک پارکینگ اعمال می شوند که منجر به آسیب به حدود 880 دستگاه خودرو در آن محدوده شده و قطعی آب و برق بیش از 1600 خانه به مدت یک هفته را در پی داشت.

تولیدی:محدودیت خودروهای برقی در کره پس از آتش سوزی بزرگ!

این قوانین جدید تنها شامل محدودیت دسترسی به پارکینگ های زیرزمینی نیستند. بر اساس این قوانین، بیشینه شارژ 80 درصد برای شارژرهای سریع در سراسر پایتخت کره جنوبی اجباری می شود. هم چنین، برنامه ای برای توسعه این محدودیت بیشینه شارژ به شارژرهای خصوصی نیز وجود دارد که هدف آن پیشگیری از حوادث مشابه در آینده است.

البته این تصمیم در میان متخصصان خودروهای برقی و مالکان آن ها جنجال برانگیز شده است. منتقدان بر این باورند که شواهدی وجود ندارد که نشان دهد باطری های کامل شارژ شده، خطر آتش سوزی بالاتری دارند. یکی از متخصصان باطری فعال در سامسونگ، این باور را که شارژ بیش از حد، فاکتور اصلی در آتش سوزی خودروهای برقی است را رد می کند. وی اظهار داشته که خودروهای برقی طوری طراحی شده اند که حتی اگر داشبورد نشان دهد به طور کامل شارژ شده اند، به شارژ 100 درصد واقعی نمی رسند. وی معتقد است، دولت باید قبل از هر تصمیم گیری با متخصصان مشورت کند.

محدودیت خودروهای برقی در کره پس از آتش سوزی بزرگ!

مالکان خودروهای برقی نیز از ناامیدی خود خبر داده اند. با اعمال محدودیت بر میزان شارژ، دولت به طور تاثیرگذاری طیف حرکتی خودروهای برقی را کاهش می دهد که کابرد آن ها برای استفاده روزانه را نیز کاهش خواهد داد.

ارسال نظر