۲۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۵
اختصاصی
شاسی بلند چری رکورد گینس را زد
چری فالوین T۱۰ رکورد جهانی گینس را برای بیش‌ترین مسافت طی شده توسط یک شاسی بلند هیبریدی شارژی شکست.
کد خبر: ۶۸۷۱

به گزارش کارنا، این خودرو توانست ۲۰۹۸ کیلومتر را تنها با یک باک بنزین و شارژ کامل باطری بدون توقف برای شارژ مجدد، طی کند. البته توقف‌هایی برای استراحت در این رکوردزنی مجاز بود، اما جز استراحت کار دیگری انجام نشده است.

در ماه جولای، T۱۰ به مدت سه روز قبل از خالی شدن باک و شارژش از شهر شانگری-لا در استان یون نای چین تا شهر ژو‌های در استان گوانگ‌دونگ سفر کرد.

خودروی فالوین T۱۰ که این رکورد را ثبت کرده دارای موتور ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو با قدرت ۱۵۱ اسب بخار و گشتاور ۲۱۹ نیوتون متر به همراه سیستم هیبریدی شارژی سوپر هیبرید C-DM  چری است.

نیروی این سیستم از باطری ۳۴.۵ کیلووات ساعت تامین می‌شود که طیف حرکتی تمام برقی ۲۰۹ کیلومتر را فراهم می‌سازد و در دو نسخه ضعیف‌تر ۳۶۹ اسب بخاری دیفرانسیل جلو و چهار چرخ فعال قدرتمندتر ۶۰۱ اسب بخاری با تولید گشتاور ۹۸۰ نیوتون متر ارائه می‌شود.

نسخه دیفرانسیل جلوی فالوین است که توانسته با ۲۹۹ کیلومتر بیش‌تر از رکورددار قبلی، این رکورد جهانی را به نام خود ثبت کند. چری با رکورد جهانی جدید فالوین، توان مهندسی خود را به رخ کشیده و با افتخار به بازار انگلستان چشم دارد.

تولیدی:شاسی بلند چری رکورد گینس را زد

ارسال نظر