۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۱
اختصاصی
سیاست افزایش عمق ساخت داخل؛ مشوقی برای سرمایه گذاری چینی ها در صنعت خودرو +‌فیلم
وزیر جدید صمت سرمایه گذاری خارجی را  از محورهای اصلی برنامه های خودرویی خود قرار داده است.
کد خبر: ۷۰۳۴

به گزارش کارنا، تجربه کشورهای موفق از اهمیت سرمایه گذاری خارجی در توسعه صنعت خودرو حکایت دارد تا جایی که وزیر جدید صمت نیز سرمایه گذاری خارجی را  از محورهای اصلی برنامه های خودرویی خود قرار داده است.

این در حالی است که سرمایه گذاری خارجی در صنعت خودرو با توجه به شرایط تحریمی کشور جز با مشارکت چینی ها امکان پذیر نیست. در خصوص امکان سرمایه گذاری خارجی در خودروسازی در شرایط تحریمی کشور با دبیر انجمن خودروسازان ایران به گفتگو پرداختیم که در ادامه می خوانید:

احمد نعمت بخش اظهار داشت: در زمان وزارت آقای نعمت زاده که قرارداد همکاری با شرکت سیتروئن امضا شد، بنده از ایشان خواستم که زمینه سرمایه گذاری خارجی و ایجاد کارخانجات خودروسازی توسط خارجی ها در کشور را فر اهم کنند تا  با ورود قطعه سازان به چرخه تامین قطعات و ارائه خدمات پس از فروش شاهد توسعه و شکوفایی صنعت خودرو باشیم.

وی در ادامه بیان کرد: اگرچه در حال حاضر مشارکت با خودروسازان خارجی به دلیل تحریم ها تنها با چینی ها ممکن است و ورود کشورهای اروپایی به صنعت خودرو مستلزم لغو  تحریم ها می باشد اما شرکت مدیران خودرو نمونه بارز سرمایه گذاری خارجی چینی ها در صنعت خودرو کشور است که خوشبختانه تا کنون موفق عمل کرده است.

دبیر انجمن خودروسازان ایران در گفتگو با خبرنگار کارنا درباره تمایل خودروسازان چینی به سرمایه گذاری در خودروسازی کشور با توجه به ریسک بالای سرمایه گذاری در ایران اذعان داشت: سیاست وزارت صمت مبنی بر افزایش عمق ساخت داخل و تخصیص ارز نیمایی به محصولات بالای 50 درصد داخلی سازی و تخصیص ارز توافقی به خودروهای کمتر از 50 درصد داخلی سازی انگیزه خودروسازان برای حرکت به سمت داخلی سازی را افزایش داده است. بنابراین شرکت های خودروساز چینی نیز در صورت مشارکت با صنعت خودروسازی ایران و تلاش بر ساخت داخل قطعات می توانند از ارز نیمایی برای محصولات خود در کشور استفاده می کنند.  

نعمت بخش در پایان تاکید کرد: امیدواریم رییس دولت چهاردهم با اقناع مقامات رده بالا کشور زمینه رفع تحریم ها و حضور دیگر خودروسازان خارجی در صنعت خودرو کشور را فراهم کنند.

تعداد بازدید : 3

 

  

ارسال نظر