۱۵ آبان ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۳
اختصاصی
احتمال حذف پورشه ۹۱۱ GT۳ دمش طبیعی
پورشه ۹۱۱ GT۳ حداقل در مدل کنونی خود به خاطر موتور دمش طبیعی ۵۰۲ اسب بخاری ۴.۰ لیتری شش سیلندرش شهرت دارد.
کد خبر: ۸۲۴۳

به گزارش کارنا، پورشه ۹۱۱ GT۳ حداقل در مدل کنونی خود به خاطر موتور دمش طبیعی ۵۰۲ اسب بخاری ۴.۰ لیتری شش سیلندرش شهرت دارد.

این موتور یکی از آخرین موتور‌ها در خط تولید پورشه است که فاقد القای اجباری است در حالی که بسیاری از رقبای GT۳ به طور فزاینده‌ای به القای اجباری یا برقی سازی آشکار مجهز شده اند. اما این امر به زودی تغییر خواهد کرد.

مدیر بخش GT پورشه،  آندریاس پرونینگر با اشاره به استاندارد‌های جدید یورو ۷ که از سال ۲۰۲۶ اجرایی می‌شوند اظهار داشت: "اگر این قوانین اجرا نشوند، این موتور می‌تواند تا ابد حفظ شود. به نظر من بدون برقی سازی یا بدون توربو‌ها نمی‌توانیم قوانین یورو ۷ را اجرا کنیم. به نظر می‌رسد برای دو سال دیگر قادر به فروش این خودرو هستیم، اما همه چیز به بازار بستگی دارد. "

با توجه به اشاره وی به "وابستگی به بازارها" به نظر می‌رسد هنوز جایی برای یک GT۳ دمش طبیعی در بازار‌های خارج از اروپا وجود دارد، اما باز هم خیلی دور از ذهن است. به زبان ساده تر، پورشه باید تغییرات بزرگی را ایجاد کند تا بتواند یک جفت نیرومحرکه مناسب را برای خودروی اسپرت ممتاز خود ارائه کند.

احتمال حذف پورشه ۹۱۱ GT۳ دمش طبیعی

ممکن است این خودروساز از سیستم هیبریدی جدید گرفته شده از ۹۱۱ GTS و توربو هیبریدی جدید برای این خودرو استفاده کند، اما به نظر می‌رسد پرونینگر دوست دارد گزینه‌های دیگری را امتحان کند.

احتمال حذف پورشه ۹۱۱ GT۳ دمش طبیعی

وی گفت: "این ساختار برای GTS فوق العاده است. از نظر عملکرد به اندازه GT۳ سریع بوده و حتی شاید سریع‌تر نیز باشد. اما نمی‌توانم در این مورد بی تفاوت باشم. این سیستم به خودی خود رویکردی مناسب برای تجهیز یک خودروی اسپرت به برقی سازی است، اما دلیلی دارد که آن را در GT۳ تعبیه نمی‌کنیم. شاید مجبور شویم PDK II را در آن تعبیه کنیم که گیربکس ارائه شده در کاررا استاندارد است که بیش از ۲۰ کیلوگرم سنگین‌تر از PDK اسپرت است. "

احتمال حذف پورشه ۹۱۱ GT۳ دمش طبیعی

ارسال نظر