به گزارش کارنا، تحلیلگران بلومبرگ اظهار کردند که این خودروساز احتمالا در سهماهه سوم حدود ۴۶۳هزار و ۹۰۰خودرو در سراسر جهان تحویل داده است که حدود ۷درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است. دولت چین اخیرا یارانهای را ۲برابر کرد که رانندگان را به خرید و فروش و معامله خودروهای قدیمیتر با مدلهای برقی تشویق میکرد که به افزایش تقاضا در چند ماه گذشته کمک کرد. دان لوی، تحلیلگر بارکلیز اعلام کرد که این قدرت چین در زمان بسیار مناسبی به کمک تسلا میآید و تخمین میزند تسلا در ۳ماه سوم ۴۷۰هزار دستگاه در سراسر جهان تحویل داده و این کمک به جبران ضعف مداوم در ایالاتمتحده و اروپاست. با گذشت ۹ماه از سالی که تسلا هشدار داده، ممکن است فروش را با نرخ بسیار پایینتری افزایش دهد، سازنده خودروهای برقی باید سرعت خود را افزایش دهد تا از ۱.۸میلیون خودروی تحویلشده در سال۲۰۲۳ فراتر رود.
این خودروساز برنامههای خود را برای شروع تولید مدلهای ارزانتر در نیمه اول سال۲۰۲۵ برای افزایش تقاضا در میان خریداران روزمره خودرو، به اشتراک گذاشته است. ماسک بیشتر سال جاری را صرف ساخت نمونههای اولیه رباتاکسی کاملا خودران کرده است که او قصد دارد در لسآنجلس آنها را ارائه کند. او همچنین قول داده تا اوایل سال آینده ساخت یک روبات انساننما به نام اپتیموس (Optimus) را در حجم محدود آغاز کند. ایلان ماسک، تحت فشار قرار گرفته تا خودروهای برقی مقرون به صرفهتر و معمولی بسازد تا سود تسلا را در جریان نگه دارد. او همچنین سابقه ناکامی در رسیدن به اهداف فنی را دارد. با این حال، بسیاری از سرمایهگذاران فکر میکنند که شرکت در مسیر بلندمدت درستی قرار دارد و سهام در نتیجه اهداف عالی مدیرعامل برای محصولات جدید بهدست آمده است. سهام تسلا پس از کاهش ۴۳درصدی در اوایل سال۲۰۲۴، تا حدی بهدلیل فروش غافلگیرکننده در ۳ماه اول، اندکی برای سال افزایش یافته است.
منمبع:دنیای اقتصاد
ارسال نظر