۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۹
اختصاصی
آئودی عجیب‌ترین هاچ بک خود را به خودرویی برقی تبدیل کرد
تیمی از کارآموزان آئودی این هاچ بک متفاوت را برای دوره‌ای مدرن احیا کرده و آن را به یک خودروی برقی تبدیل کرده اند.
کد خبر: ۷۹۸۴

به گزارش کارنا، وقتی آئودی A۲ بیست و پنج سال قبل معرفی شد یکی از عجیب‌ترین مدل‌ها به شمار می‌رفت. این خودرو دارای اورهنگ‌های کوچک، سقفی بلند و بدنه‌ای آلومینیومی بود. اما این هاچ بک پنج در، تنها حدود پنج سال عمر کرد. اکنون تیمی از کارآموزان آئودی این هاچ بک متفاوت را برای دوره‌ای مدرن احیا کرده و آن را به یک خودروی برقی تبدیل کرده اند.

آئودی اطلاعاتی از نیرومحرکه‌ای ترون این آئودی A۲ منتشر نکرده چرا که این پروژه یکباره است، اما می‌توان دید که این تیم چند تغییر در بدنه آن ایجاد کرده اند. A۲ اکنون به لوگو‌های چراغ دار شبیه به مدل‌های‌ای ترون کنونی، قسمت‌های جلو و عقب نوین، جلوپنجره‌ای جدید، چراغ‌های جلو و عقب به روز شده، دستگیره‌های در مخفی و جای جدیدی برای قاب پلاک مجهز شده است.

A۲ بیست و پنج سال قبل با مجموعه‌ای از موتور‌های بنزینی و دیزلی کوچک عرضه می‌شد، اما مهم‌ترین ویژگی آن بدنه آلومینیومی بود که در آن زمان یک ویژگی تازه محسوب می‌شد. اما به هر حال این ویژگی آینده نگرانه به اندازه‌ای که باید قابل توجه مشتریان قرار نگرفت و آئودی در فروش این مدل با مشکل مواجه شد.

آئودی عجیب‌ترین هاچ بک خود را به خودرویی برقی تبدیل کرد

تولید این خودرو تا سال ۲۰۰۵ ادامه داشت و پس از آن آئودی تصمیم به توقف آن گرفت. نام A۲ در سکوت باقی ماند تا زمانی که آئودی با نمایش یک کانسپت برقی جذاب و کوچک در نمایشگاه خودروی فرانکفورت ۲۰۱۱ خبر از احیای آن داد، اما این مدل هرگز به تولید نرسید.

آئودی در سال ۲۰۱۰ یک خودروی فوق کوچک به نام A۱ را معرفی کرد که در خط تولیدش در جایگاهی پایین‌تر از A۳ قرار گرفت و جایی برای A۲ باقی نگذاشت. اگر A۲ مجدد به تولید می‌رسید احتمالا ظاهری شبیه به این نمونه جدید داشت.

آئودی عجیب‌ترین هاچ بک خود را به خودرویی برقی تبدیل کرد

ارسال نظر