۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۴
اختصاصی
معرفی یک نسخه اسپرتبک جدید برای آئودی Q۶
نسخه‌ای اسپرتبک با قسمت پشتی شیب دارتر که به افزایش طیف حرکتی کمک می‌کند، برای آئودی Q۶‌ای ترون معرفی شد.
کد خبر: ۷۷۵۸

به گزارش کارنا، نسخه‌ای اسپرتبک با قسمت پشتی شیب دارتر که به افزایش طیف حرکتی کمک می‌کند، برای آئودی Q۶‌ای ترون معرفی شد.

گفته می‌شود خط سقف شیب دار در Q۶‌ای ترون اسپرتبک، الهام گرفته از Mk۱ آئودی TT است که در آن شیبی تهاجمی به سمت یک اسپویلر کوچک می‌رود.

این امر به افزایش ضریب درگ این شاسی بلند از ۰.۲۸ به ۰.۲۶ کمک می‌کند که باعث افزایش ۲۴ کیلومتری طیف حرکتی آن به ۶۵۶ کیلومتر با هر بار شارژ می‌شود.

البته این شیب بیش تر، منجر به کاهش ظرفیت صندوق عقب نسخه اسپرتبک به ۵۱۱ لیتر می‌شود در حالی که Q۶‌ای ترون معمولی ظرفیت ۵۲۶ لیتری در صندوق عقب خود دارد.

چهار گزینه نیرومحرکه و دو گزینه باطری برای شاسی بلند Q۶ اسپرتبک ارائه خواهد شد.

مدل پایه این خودرو به باطری ۷۵.۸ کیلووات ساعت و یک موتور یگانه مجهز می‌شود که قدرت ۲۴۸ اسب بخار را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند. این ترکیب، طیف حرکتی ۵۴۵ کیلومتر و شتاب صفر تا صد ۷ ثانیه را فراهم می‌سازد.

معرفی یک نسخه اسپرتبک جدید برای آئودی Q۶

Q۶ اسپرتبک پرفورمانس از باطری بزرگ‌تر ۹۴.۹ کیلووات ساعت و یک موتور قدرتمندتر ۳۰۲ اسب بخاری بهره می‌برد. در نتیجه، طیف حرکتی این مدل ۶۵۶ کیلومتر و شتاب صفر تا صد آن ۶.۶ ثانیه است.

یک نسخه چهار چرخ فعال کواترو نیز با باطری مشابه و یک موتور مازاد در جلو موجود است که قدرت کلی خودرو را به ۳۸۲ اسب بخار می‌رساند و شتاب صفر تا صد ۵.۹ ثانیه را فراهم می‌سازد.

در صدر خط تولید این خودرو نسخه SQ۶ اسپرتبک قرار دارد که قدرت ۴۸۲ اسب بخار را به چهار چرخ منتقل می‌کند. این پرچم دار شاسی بلند عملکرد بالا شتاب صفر تا صد ۴.۳ ثانیه دارد و طیف حرکتی آن ۶۰۶ کیلومتر است.

معرفی یک نسخه اسپرتبک جدید برای آئودی Q۶

ارسال نظر