به گزارش کارنا، این خودروساز سال گذشته اولین خودروی برقی خود به نام ۵۰۰e را عرضه کرد و به تازگی دومین مدل برقی اش ۶۰۰e بزرگتر معرفی شده در حالی که در ماه اوت فروش مدلهای ۵۹۵ و ۶۹۵ بنزینی متوقف شد.
مدیر اروپایی فیات و ابارث، Gaetano Thorel با اشاره به قوانین آلایندگی سختگیرانه رو به افزایش اظهار داشت هیچ جایگزین غیر برقی برای مدلهای احتراقی این برند ساخته نخواهد شد و توضیح داد که هزینههای ساخت این مدلها هم برای خودروساز و هم برای مشتری بالا است.
وی اظهار داشت: "اگر یک هاچ بک اسپرت احتراقی بسازید که آلایندگی ۱۸۰ گرم در هر کیلومتر دارد و در ایتالیا باشید باید در هر سال بین هزار تا دو هزار یورو مالیات جادهای بدهید. آیا این انصاف است وقتی که میتوانیم به مشتریان یک هاچ بک اسپرت برقی با عملکردی مشابه و سطح مشابهی از هیجان را ارائه کنیم که قیمت مشابهی نیز دارد از این کار صرف نظر کنیم؟ به نظر من بهتر است خودروهای برقی را ارائه کنیم. "
در پاسخ به سوال در مورد احتمال ارائه تکنولوژی هیبریدی توسط ابارث مخصوصا با توجه به این که فیات ۵۰۰ Ibrida برای تولید در سال ۲۰۲۶ تایید شده است، Thorel این ایده را رد کرد.
وی در این مورد اظهار داشت: "ما باید به DNA ابارث وفادار بمانیم و موتوری که در ۵۰۰ جدید به کار میرود یک موتور میکرو- هیبرید است که اجازه نمیدهد قدرتی را که برای ساخت یک ابارث واقعی نیاز است را از آن استخراج کرد بنابراین چنین امری ممکن نخواهد بود. "
Thorel هم چنین به احتمال ساخت خودرویی مبتنی بر نسخه تولیدی کانسپت شاسی بلند فیات اشاره کرد که تا سال ۲۰۲۷ عرضه خواهد شد.
ارسال نظر