
به گزارش کارنا، بیش از ۱۰ سال است که مزدا MX-۵ کنونی به فروش میرسد و با حفظ موتور ساده دمش طبیعی چهار سیلندر خود تقریبا ناقض خودروهای اسپرت برقی رو به افزایش بوده است.
اما این امر به زودی تغییر خواهد کرد چرا که اخیرا طراحیهای ابتدایی تازهای ازیک MX-۵ با نیرومحرکهای برقی درز کرده است.
این طراحی ابتدایی که در ماه آوریل در ایالات متحده ثبت شده است، باتریهای قرار گرفته در تونل گیربکس در خودرویی را نشان میدهند که به طور واضح یک MX-۵ است. این طراحی در تضاد با ساختار مرسوم اکثر خودروهای تمام برقی است و میتواند در خلق موقعیت رانندگی این رودستر مزدا مشکلاتی ایجاد کند.
قرار دادن باتریها در تونل گیربکس کار جدیدی نیست، در جدیدترین لامبورگینی رووئلتو نیز دقیقا همین کار با باتری ۳.۸ کیلووات ساعت انجام شده است. در حالی که لامبورگینی این کار را برای ارائه یک سیستم هیبریدی شارژی انجام داده، طراحیهای درز کرده مزدا به خودرویی تمام برقی مربوط میشوند.
این روش خلاقانه تجهیز باتری به خاطر حفظ سایز اصلی، شکل و توزیع وزن مناسب در MX-۵ انجام میشود. مزدا علاوه بر تونل گیربکس، باتریهایی را در جلوی صندلی سرنشینان و پشت هر دو صندلی نیز تعبیه کرده است.
ایده نیاز به تونل گیربکس در وهله اول نشان دهنده آن است که این فناوری بر اساس ساختاری مشترک با خودروهای احتراق داخلی با گیربکس سنتی است.
اطلاعات در مورد باتری این خودرو اندک است، اما مزدا اعلام کرده که میتواند از باتریهای لیتیوم یونی رایج یا حتی باتریهای جامد برای آن استفاده کند در حالی که اکنون روی باتریهای جامد نیز کار میکند.
ارسال نظر