۱۸ آذر ۱۴۰۴ - ۰۴:۰۰
اختصاصی

تویوتا تصادفات رانندگی را به صفر می رساند! + عکس

تویوتا تصادفات رانندگی را به صفر می رساند! + عکس
تویوتا در تلاش برای به صفر رساندن تصادفات رانندگی برای اولین خودرو‌های SDV خود از هوش مصنوعی استفاده می‌کند، اما اعلام کرده که به تنهایی و بدون خودرو‌های خودران نمی‌تواند به این هدف دست یابد.
کد خبر: ۱۸۹۴۳

به گزارش کارنا، تویوتا در تلاش برای به صفر رساندن تصادفات رانندگی برای اولین خودرو‌های SDV خود از هوش مصنوعی استفاده می‌کند، اما اعلام کرده که به تنهایی و بدون خودرو‌های خودران نمی‌تواند به این هدف دست یابد.

در نمایشگاه حمل و نقل ژاپن در توکیو، آکیهیرو سارادا، رئیس مرکز توسعه نرم افزار تویوتا، در گفت‌و‌گو با رسانه‌ها گفت بهبود ایمنی جاده‌ها نیازمند همکاری بین خودروسازان و فراتر از آن است.

تویوتا در پی به صفر رساندن تصادفات رانندگی با استفاده از هوش مصنوعی است

سارادا-سان گفت: "هدف نهایی ما با خودرو‌های SDV، ایجاد جامعه‌ای بدون تصادفات رانندگی است. "

وی افزود: "در وهله اول مهم است که یک اکوسیستم با شرکا، نه تنها در صنعت خودرو، بلکه در همه جا ایجاد شود که بتواند آرزوی ما برای به صفر رساندن تصادفات را به اشتراک بگذارد.

تویوتا در پی به صفر رساندن تصادفات رانندگی با استفاده از هوش مصنوعی است

ما فکر می‌کنیم ایجاد این سیستم با همکاری سایر خودروسازان نیز مهم است چرا که تویوتا به تنهایی نمی‌تواند تصادفات رانندگی را به صفر برساند. "

خودرو‌های SDV به جای قطعات فیزیکی که عموما به عنوان سخت افزار شناخته می‌شوند، برای کنترل عملکرد خود به نرم افزار متکی هستند.

سدان برقی تسلا مدل S که در سال ۲۰۱۲ عرضه شد، اولین SDV تولید انبوه جهان محسوب می‌شود.

تویوتا در پی به صفر رساندن تصادفات رانندگی با استفاده از هوش مصنوعی است

خودرو‌های SDV به واسطه به روز رسانی‌های نرم افزاری می‌توانند در حین توسعه با ویژگی‌های جدید به روز رسانی شوند و همچنین می‌توانند مطابق با سلیقه مالک خود شخصی سازی شوند.

تویوتا اولین بار در سال ۲۰۲۴ طی یک ارائه مطبوعاتی از هدف خود برای تصادفات رانندگی صفر و مرگ و میر صفر خبر داد، اما هیچ زمانی برای آن مشخص نکرد.

تویوتا در پی به صفر رساندن تصادفات رانندگی با استفاده از هوش مصنوعی است

سارادا- سان گفت، فناوری کلیدی، ارتباط یا تعامل پرسرعت و یکپارچه بین خودرو‌ها و زیرساخت‌هایی مانند دوربین‌های کنار جاده است.

مدیر نرم افزار تویوتا گفت، حجم عظیم داده‌هایی که دائما جمع آوری می‌شوند برای مؤثر بودن باید به سرعت تجزیه و تحلیل شوند.

وی گفت: "همان طور که می‌دانیم، مردم در مناطق شهری و روستایی و جاده‌های کوهستانی به سرعت سفر می‌کنند، بنابراین پس از اینکه سیستم چیز‌هایی مانند وسایل نقلیه و افراد را شناسایی کرد، باید اطلاعات آن‌ها را فورا و به طور مداوم به اشتراک بگذارد. "

تویوتا در پی به صفر رساندن تصادفات رانندگی با استفاده از هوش مصنوعی است

"برای کمک به این امر، ما در حال ایجاد فناوری‌های ارتباطی جدید نیز هستیم و از هوش مصنوعی برای انتخاب بهترین روش برای جمع آوری داده‌ها استفاده می‌کنیم. "

استفاده تویوتا از هوش مصنوعی در کنار فناوری خودرو‌های خودران خواهد بود و این غول خودروسازی ژاپنی اوایل سال جاری نیز از همکاری با ویمو برای توسعه تاکسی‌های خودران خبر داد.

 

ارسال نظر