به گزارش کارنا، برند اسپانیایی سانتانا که در دهه ۱۹۵۰ تاسیس شد اکنون با قیمت و جزئیات تایید شده برای اولین پیکاپ خود تحت یک جوینت ونچر چینی- ژاپنی در حال توسعه است. سانتانا قبلا در سال ۱۹۵۸ مجوز تولید خودروهای لند روور را دریافت کرد و در سال ۱۹۸۶ نیز تولید مدلهای سوزوکی جیمنی را آغاز کرد و سپس به تولید خودروهای آفرود خود مشغول شد که با قراردادهای نظامی همراه شد. در سال ۲۰۱۱، اما تولید این خودروها به دلیل کاهش فروش و چالشهای مالی، متوقف شد.

اکنون سانتانا با معرفی دو مدل پیکاپ احیا خواهد شد که شامل ۴۰۰D دیزلی و ۴۰۰ PHEV هیبریدی شارژی است که هر دو مبتنی بر پلتفرم دانگ فنگ Z۹ خواهند بود و توسط جوینت ونچر ژنگژو نیسان ساخته میشوند. هر دوی این مدلها طراحی بدنه و کابین مشابه Z۹ دارند که شامل نمایشگر لمسی مرکزی ۱۴.۶ اینچی، گرم کن و تهویه صندلیها و سیستم کمک راننده است. ۴۰۰D دیزلی با قیمت ۳۷۰۳۰۰ یوان و ۴۰۰ PHEV هیبریدی شارژی با قیمت ۲۴۷۷۰۰ یوان عرضه خواهد شد. در مقابل، فورد رنجر در اسپانیا قیمت ۲۵۷۲۰۰ یوان دارد.

مدل ۴۰۰D از یک موتور ۲.۳ لیتری توربوشارژ دیزلی با قدرت ۱۴۰ کیلووات و گشتاور ۵۰۰ نیوتون متر بهره میبرد که به گیربکس دستی شش سرعته یا اتوماتیک هشت سرعته متصل میشود. ۴۰۰ PHEV دارای ترکیبی از یک موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ بنزینی با یک سیستم نیرومحرکه برقی است که قدرت کلی ۳۱۵ کیلووات و گشتاور ۸۰۰ نیوتون متر تولید میکند. شتاب صفر تا صد این مدل ۶.۵ ثانیه و طیف حرکتی تمام برقی آن ۱۲۰ کیلومتر است.

همچنین، بایک با مونتاژ مدلهای آفرود BJ۴۰ و BJ۳۰ از اواسط سال ۲۰۲۶، در این برنامه همکاری خواهد داشت و تصمیم دارد خودروهای مخصوص سانتانا را در آینده بر اساس پلتفرم BAIC بسازد. نیسان فرانتیر پرو نسخهای با برند نیسان از دانگ فنگ Z۹ است. پیکاپهای بازنشانی شده سانتانا و مدلهای آینده مبتنی بر BAIC وارد بازار آفرودهای اروپا و چین خواهند شد و قیمت و جزئیاتی قابل قیاس با رقبای ثبت شده خود خواهند داشت.


ارسال نظر