۰۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۹
معرفی مدرن‌ترین خودروی پورشه + فیلم و مشخصات
در این گزارش به معرفی و بررسی لوکس‌ترین محصول پورشه می‌پردازیم.
کد خبر: ۴۱۹۸

به گزارش کارنا، پورشه تایکان نخستین محصول الکتریکی پورشه و یکی از لوکس‌ترین خودرو‌های این کمپانی به حساب می‌آید. در ادامه این گزارش جزئیاتی از مشخصات و آپشن‌های این خودرو منتشر کردیم.

تایکان، به عنوان نخستین سدان تمام الکتریکی پورشه، یکی از بهترین و پیشرفته‌ترین خودرو‌های الکتریکی هست. این سدان لوکس رقیبی مهم برای تسلا مدل s محسوب می‌شود و به نوعی با عرضه این مدل پورشه نشان داد که بازار خودرو‌های الکتریکی را از دست نخواهد داد.

تعداد بازدید : 3

مشخصات فنی تایکان GTS
پورشه تایکان شباهت ظاهری و فنی بسیار یادی به مدل پانامرا دارد، اما این خودرو در حقیقت بر پلتفرم پیشرانه جلو/ دیفرانسیل عقب J ۱ گروه خودروسازی فولکس واگن و با الهام مستقیم از مشخصات فنی آئودی e-Tron GT ساخته شده است. این پلتفرم، اما از سوی پورشه ویژه خودرو‌های پیشرانه جلو با سیستم انتقال نیرو دو دیفرانسیل دستخوش تغییرات فنی شد. در نتیجه خودرو‌های دیگری در زیر سایه گروه فولکس واگن، نظیر پانامرا ۹۷۱ و حتی بنتلی کانتیننتال نیز از این پلتفرم استفاده می‌کنند.

مدل GTS به منظور پر کردن فاصله طبقاتی دو مدل تایکان ۴ S و تایکان توربو روانه بازار شد. در نتیجه این نسخه یک سر وگردن پایین‌تر از توربو و کمی بالاتر از ۴ S می‌ایستد تا اختلاف چشمگیر قدرتی ۲۰۸ اسب بخاری میان این دو مدل (۴۶۲ اسب بخار برای ۴ S و ۶۷۰ اسب بخاربرای توربو) را با قدرت ۵۹۰ اسب بخاری خود پر کند؛ بنابراین جای تعجب نخواهد داشت اگر که نسخه GTS کمی از ویژگی‌های مدل ضعیف‌تر را با برخی ویژگی‌های نسخه قدرتمندتر ترکیب کند.

این مدل از مجموعه باتری ۹۳.۴ کیلووات. ساعت بهره می‌گیرد تا دو موتور الکتریکی GTS قرار گرفته بر محور جلو و عقب را تغذیه کند. این باتری همانند تایکان توربو و توربو S می‌تواند با توان ۲۷۰ کیلووات شارژ شود تا از پنج درصد شارژ، تنها در حدود ۲۲ تا ۲۳ دقیقه، به ۸۰ درصد شارژ دست یابد که بسیار خیره‌کننده و تاثیر‌گذار است. شاید مهم‌ترین فاکتور در کنار سرعت شارژ باتری، برد مفیدی باشد که این باتری بسیار بزرگ برای تایکان GTS به ارمغان می‌آورد. این پک باتری بزرگ‌ترین پک تولیدی پورشه است که برد مفید ۵۰۰ کیلومتری را به GTS هدیه می‌دهد که به واقع رقم خیره کننده‌ای است.

سیستم تعلیق بادی تنظیم شونده GTS از نسخه توربو قرض گرفته شده است. سیستم ترمز نیز با نسخه ۴ S مشترک است، با این تفاوت که دیسک جلو در GTS با ۳۰ میلی‌متر افزایش قطر، به اندازه ۳۹۰ میلی‌متر رسیده است، اما ترمز‌های عقب بدون تغییر برابر با قطر دیسک ۳۵۸ میلی‌متر باقی مانده‌اند.

ویژگی‌های ظاهری
به منظور بهبود آیرودینامیک، مهندسان پورشه از قطعاتی متفاوت روی بدنه تایکان توربو جی تی استفاده کرده‌اند. از جمله این قطعات باید به اسپویلر جدید جلو و فلاپ‌های موجود روی اسپویلر فعال عقب اشاره کنیم. با سفارش پکیج Weissach قطعات دیگری به بدنه اضافه می‌شوند که شاخص‌ترین آن‌ها باله بزرگ عقب است. این باله ثابت بوده و جنسی از فیبرکربن دارد. بد نیست بدانید پکیج Weissach باعث تولید ۲۲۰ کیلوگرم نیروی رو به پایین (downforce) می‌شود.

مشخصات کابین
در داخل کابین، بیشتر پوشش‌ها از جنس چرم موسوم Race-tex هستند. در اروپا پورشه تایکان توربو جی تی با صندلی‌های سطلی فیبرکربنی به‌دست مشتریان خواهد رسید. اما به دلیل مقررات مربوط به تصادف که در ایالات متحده متفاوت از اروپا است، مشتریان امریکایی خودرو‌های خود را با صندلی‌های Sports Seats Plus دریافت خواهند کرد. این صندلی‌ها به حافظه مجهز بوده و به صورت برقی در ۱۸ جهت قابل تنظیم هستند. برای ایجاد تمایز، نشان توربو جی تی در پشت سری صندلی‌ها درج شده است.

آپشن‌ها و امکانات پورشه
یک سوپر سدان تمام برقی از برند پورشه، طبیعتا در زمینه آپشن‌های ایمنی و رفاهی هیچ کمبودی نخواهد گذاشت. تریم‌های ظاهری در نمای خارجی GTS مستقیما از نسخه رده بالاتر توربو قرض گرفته شده‌اند. تریم بدنه به صورت استاندارد از نوع دو رنگ است که در جای جای آن لوگو تزئیناتی GTS به رنگ مشکی خودنمایی می‌کند. ریم‌های ۲۰ اینچی آلیاژی مشکی رنگ مشترک با توربو S و حتی لوگو تجاری برند پورشه نیز به رنگ مشکی است.

سیستم تعلیق بادی تنظیم شونده با قابلیت افزایش ارتفاع اتوماتیک و تطبیق پذیر با شرایط جاده، سیستم کنترل انتقال گشتاور پورشه با قابلیت انتخاب حالت‌های مختلف رانندگی و ستاپ سیستم فرمان از ویژگی‌های استاندارد تایکان GTS است. در عین حال سایر ویژگی‌ها نظیر سیستم فرمان‌پذیری محور عقب، سیستم کنترل فعال دینامیک شاسی، سقف تمام شیشه‌ای قابل تنظیم برای تعیین میزان نور ورودی به داخل کابین، با چهار حالت مختلف از کاملا تاریک تا کاملا روشن و ریم‌های ۲۱ اینچی الهام گرفته از مدل RS اسپایدر به رنگ مشکی از ویژگی‌های قابل سفارش بر تایکان GTS است.
منبع: تیتر کوتاه

ارسال نظر