۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۹
اختصاصی
نفس‌های آخر خودرو‌های آلاینده
کانادا میخ دیگری را در تابوت موتور احتراقی با اعلام دستور عدم انتشار آلاینده ها می زند.
کد خبر: ۵۱۴

به گزارش کارنا، نسخه نهایی برای در دسترس بودن خودرو‌های الکتریکی این هفته منتشر شد و شامل ممنوعیت فروش خودرو‌های جدیدی است که از سال ۲۰۳۵ آلایندگی دارند.

قبل از این اتفاق، خودروسازان فعال در کانادا باید قوانین دیگری را رعایت کنند. با شروع تولید مدلهای ۲۰۲۶، حداقل ۲۰ درصد از خودرو‌های فروخته شده توسط یک شرکت در یک سال باید خودرو‌هایی با آلایندگی صفر (ZEV) باشند. تا سال ۲۰۳۰، این هدف به ۶۰ درصد افزایش خواهد یافت و هدف نهایی، فروش فقط خودرو‌های ZEV تا اواسط دهه آینده خواهد بود.



خودرو‌های سبک تقریباً نیمی از گاز‌های گلخانه‌ای کانادا را در بخش حمل و نقل تولید می‌کنند. خود بخش حمل و نقل مسئول حدود یک چهارم کل انتشار گاز‌های گلخانه‌ای کشور است. با تعیین هدف ۲۰۳۵، مقامات پیش بینی می‌کنند که وسایل نقلیه سبک آلاینده همه تا سال ۲۰۵۰ از جاده‌ها حذف خواهند شد.

کانادا آخرین کشوری است که بر خودروسازان فشار وارد کرده تا به سمت تولید خودرو‌های بدون آلایندگی سوق پیدا کنند. در اوایل سال جاری، اتحادیه اروپا تصمیم گرفت فروش خودرو‌های جدیدی را که آلایندگی تولید می‌کنند از سال ۲۰۳۵ ممنوع کند، اما خودرو‌های ICE که با سوخت مصنوعی کار می‌کنند مجاز خواهند بود.

آلودگی خودرو

ارسال نظر