۰۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۳:۴۰
اختصاصی
خودروی جدید دنزا با قدرت ۱۰۰۰ اسب بخاری و حرکت خرچنگی می‌آید
شاید تا به حال نامی از دِنزا نشنیده باشید، اما طی سال‌های آینده این برند می‌تواند جدیدترین برند چینی باشد که با Z۹GT جدیدش، بازار‌های اروپا را به خود اختصاص می‌دهد.
کد خبر: ۶۵۸۰

به گزارش کارنا، شاید تا به حال نامی از دِنزا نشنیده باشید، اما طی سال‌های آینده این برند می‌تواند جدیدترین برند چینی باشد که با Z۹GT جدیدش، بازار‌های اروپا را به خود اختصاص می‌دهد.

این خودرو اوایل سال جاری برای اولین بار در نمایشگاه خودروی بیجینگ دیده شد، اما اکنون با فروش آن در بازار چین، اطلاعات بیش تری از این رقیب پورشه تایکان اسپرت توریزمو منتشرشده است.

دنزا که اساسا با همکاری مرسدس بنز ایجاد شده، یک برند با موقعیتی ممتازتر از محصولات با نشان خود BYD است. این خودروساز چینی از عرضه برند دنزا در بازار انگلستان طی ۱۸ ماه آینده خبر داده است. تاکنون، خط تولید محصولات دنزا شامل D۹، یک ون لوکس که احتمالا حضور این برند فراتر از بازار چین را رقم می‌زند، و یک شاسی بلند متوسط به نام N۷ بوده است. Z۹GT طراحی و عملکرد را برای دنزا یک گام جلوتر می‌برد.

این خودرو که تحت راهنمایی مدیر گروه طراحی بی وای دی، والتر اِگِر ساخته شده، دارای ترکیبی از دماغه‌ای عضلانی با گلگیر‌های عقب برجسته و نیم رخی فستبک است که بی شباهت به پورشه تایکان اسپرت توریزمو نیست.این خودرو دارای طول ۵۱۸۰ میلی متر و عرض ۱۹۹۰ میلی متر است که آن را کمی بزرگ‌تر از تایکان اسپرت توریزمو، اما کوچک‌تر از جدیدترین پورشه پانامرا می‌کند. اما فاصله بین دو محور Z۹GT به طور قابل توجهی بزرگ‌تر از هر دوی این مدل‌ها است که به ایجاد فضای کابین بهتر کمک می‌کند.

تولیدی:خودروی جدید دنزا با قدرت ۱۰۰۰ اسب بخاری و حرکت خرچنگی می‌آید

دنزا Z۹GT نه تنها از پلتفرم‌ای پلتفرم ۳.۰ به کار رفته در بی وای دی سیل بهره می‌برد بلکه تکنولوژی باطری این خودروساز را نیز دارد. دنزا ادعا می‌کند طیف حرکتی این خودرو ۶۲۹ کیلومتر است. Z۹GT در چند نسخه ارائه می‌شود، اما قدرتمندترین مدل آن دارای نیرومحرکه‌ای سه موتوره با یک موتور برقی ۳۰۸ اسب بخاری روی محور جلو و دو موتور ۳۲۱ اسب بخاری برای چرخ‌های عقب خواهد بود که قدرت کلی ۱۰۰۰ اسب بخار را فراهم می‌سازند. دنزا ادعا می‌کند شتاب صفر تا صد این خودرو ۳ ثانیه است.

هدایت مستقل چرخ‌های عقب در این خودرو کمک کرده تا Z۹GT دارای حرکت خرچنگی باشد. این قابلیت علاوه بر توانایی پارک افقی، به معنای آن است که Z۹GT با دایره چرخش اندک ۴.۲ متر همراه می‌شود. این خودرو هم چنین دارای ارتفاع سواری قابل تنظیم تا ۵۰ میلی متر است که آن ربرای حرکت در پیست و جاده‌های کوهستانی مناسب می‌کند.

تولیدی:خودروی جدید دنزا با قدرت ۱۰۰۰ اسب بخاری و حرکت خرچنگی می‌آید

ارسال نظر