۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۳
همکاری جنسیس و لوسید موتورز برای توسعۀ خودروی الکتریکی
بر اساس برخی از گزارش‌ها، جنسیس و لوسید موتورز بر روی یک خودروی الکتریکی خاص کار می‌کنند. این نشان‌دهندۀ جاه‌طلبی‌های جنسیس در زمینۀ اتومبیل‌های الکتریکی است.
کد خبر: ۳۷۹۹

به گزارش کارنا، نتیجۀ این همکاری در نسخۀ تولیدی کانسپت Concept X کانورتیبل آشکار خواهد شد. البته این یک گزارش بوده و هنوز دو شرکت آن را تایید نکردند. در صورت تأیید باید انتظار محصولات الکتریکی بزرگی در صنعت خودرو را داشته باشیم. این همکاری برای دو طرف مفید است، چرا که جنسیس به فناوری پیشرانۀ پیشرفتۀ الکتریکی دسترسی دارد و لوسید نیز پایگاه مشتریان بزرگ‌تری خواهد داشت.

به گزارش رسانۀ کره‌ای SisaJournal، یک منبع در این صنعت فاش کرد که جانگ جائه هون، مدیرعامل هیوندای موتور و لوک دانکرولکه، مدیر گروه موتور هیوندای (CCO) با مقامات لوسید دیداری داشتند. همچنین آن‌ها در مورد این سفر کاری با مدیرعامل چونگ اوی سان صحبت کردند.

براساس گزارش به دست آمده، دو شرکت جنسیس و لوسید در آستانۀ نهایی کردن قرارداد همکاری هستند و انتظار داریم پیشرانه با فناوری لوسید را در نسخۀ تولیدی کانسپت Concept X مشاهده کنیم. همکاری شرکت‌ها باعث می‌شود تا هزینۀ تولید کاهش یابد، همچنین به دلیل اینکه حاشیۀ سود خودرو‌های اسپرت چندان بالا نیست، این همکاری‌ها مفید هستند.

پیشرانۀ خودرو‌های الکتریکی لوسید از قدرت و بُرد حرکتی قابل توجهی برخوردار هستند. در صورتی که پیشرانۀ برند لوسید را در محصولات الکتریکی خاص هیوندا یا همان جنسیس مشاهده کنیم، به طور قطع باید انتظار عملکرد بالایی از آن داشته باشیم. این اولین همکاری لوسید با شرکت ثالث نیست و در گذشته نیز با استون مارتین برای تأمین قطعات پیشرانه قراردادی امضا کرد.

باید بگوییم که تمامی این همکاری‌های جنسیس و لوسید موتورز به نفع لوسید خواهد بود تا سودآوری بیشتری کسب کند. با برنامۀ بزرگی که هیوندا، کیا و از جمله جنسیس در بخش خودرو‌های الکتریکی در سر دارند، باید انتظار داشت تسلا هم به دنبال برنامۀ رشدی باشد، که یکی از بزرگ‌ترین برند‌های صنعت خودرو الکتریکی در حال حاضر می‌باشد و رقبای سرسختی پیدا کرده است.
منبع: تک ناک

ارسال نظر