۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۴
اختصاصی
هیوندای رقیب ولوو EX۹۰ را معرفی می‌کند
هیوندای آیونیک ۹ اواخر سال جاری به عنوان پاسخ این برند به ولوو EX۹۰ معرفی خواهد شد.
کد خبر: ۶۹۱۷

به گزارش کارنا، این خودروی هفت سرنشین برقی جدید که همتای کیا EV۹ است، مدل تولیدی از سون کانسپت است که سه سال پیش معرفی شده بود.

 اگرچه قبلا قرار بود این خودرو با نام آیونیک ۷ معرفی شود، اما گفته می‌شود نام آن تغییر خواهد کرد چرا که عدد ۷ در نامش می‌توانست این تصور را ایجاد کند که در جایگاهی پایین‌تر از EV۹ قرار دارد.

آیونیک ۹ از نسخه کشیده‌تر پلتفرم e-GMP مشابه همتای خود بهره خواهد برد و احتمالا دارای بسته باطری مشابه این مدل یعنی ۹۹.۸ کیلووات ساعت نیز خواهد بود. همچون EV۹، این خودرو نیز با ساختار‌های تک موتوره ۲۰۰ اسب بخاری و دو موتوره ۳۷۸ اسب بخاری ارائه خواهد شد. این موتور‌ها در کیا EV به ترتیب طیف حرکتی ۵۶۱ و ۵۰۳ کیلومتر را فراهم می‌سازند.

هیوندای رقیب ولوو EX۹۰ را معرفی می‌کند

با توجه به این که نسخه GT از EV۹ اخیرا در حال تست در نوربورگرینگ دیده شده است، احتمال دارد این شاسی بلند یک نسخه N نیز داشته باشد. ممکن است این نسخه از آیونیک ۹ به نیرومحرکه دو موتوره ۶۴۱ اسب بخاری چهار چرخ فعال مشابه آیونیک ۵ N مجهز شود.

برخلاف EV۹، آیونیک ۹ دارای خط سقف شیب دار و بدنه‌ای منحنی‌تر خواهد بود. عناصر طراحی سون کانسپت در این خودرو حفظ شده اند که شامل چراغ‌ها و گلگیر‌های برجسته است. شیشه‌های بدون قاب و در‌های عقب نسخه کانسپت در این خودرو حذف شده و در عوض ستون‌های B و C معمولی و دستگیره‌های در رایج برای آن تعبیه شده است.

هیوندای رقیب ولوو EX۹۰ را معرفی می‌کند

کابین این خودرو شبیه به هیوندای سانتافه خواهد بود. نمایشگر تجهیزات دیجیتال و نمایشگر لمسی سیستم سرگرمی اطلاعاتی از نقاط قوت در این خودرو هستند.

گمان می‌رود هیوندای آیونیک ۹ قبل از پایان سال جاری رونمایی شود و اولین سری آن در سال آینده عرضه شود.

هیوندای رقیب ولوو EX۹۰ را معرفی می‌کند

ارسال نظر