۰۶ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۵
اختصاصی
تویوتا سوپرا خودروی مسابقات می‌شود
اکنون تویوتا تصمیم دارد یک موتور V۸ را زیر کاپوت سوپرا تعبیه کند و تیم تویوتا در استرالیا اعلام کرده است که در سال ۲۰۲۶ با یک کوپه اسپرت ظریف وارد مسابقات ابرخودرو‌ها خواهد شد.
کد خبر: ۷۱۲۸

به گزارش کارنا، تویوتا سوپرا با موتور شش خطی ۲JZ که محرک نسل A۸۰ سوپرا در دهه ۱۹۹۰ بود، شهرت افسانه‌ای خود را به دست آورد. زمانی که در سال ۲۰۲۰ نام سوپرا مجدد بازگشت، با موتور ۳.۰ لیتری شش خطی بی ام و معرفی شد. اما اکنون تویوتا تصمیم دارد یک موتور V۸ را زیر کاپوت سوپرا تعبیه کند و تیم تویوتا در استرالیا اعلام کرده است که در سال ۲۰۲۶ با یک کوپه اسپرت ظریف وارد مسابقات ابرخودرو‌ها خواهد شد.

فعلا اطلاعات اندکی از خودروی مسابقه GR سوپرا در دست است، اما تویوتا اعلام کرده موتور این خودروی مسابقه یک نسخه V۸ تمام آلومینیومی ۲UR-GSE خواهد بود. این موتور ۵.۰ لیتری در خودرو‌های تولیدی جاده‌ای از جمله لکسوس IS F، RC F، GS F، LC۵۰۰ و IS۵۰۰ اف اسپرت پرفورمانس به کار رفته است. این خودرو هم چنین زیر کاپوت وانت پیکاپ هایلوکس تعبیه شده است.

تویوتا چند طراحی ابتدایی و یک مدل گِلی را به نمایش درآورده است که نشان می‌دهد این خودروی مسابقه چگونه خواهد بود. این خودرو دارای باله عقب قابل تنظیم سایز روی در صندوق عقب و یک جفت لوله اگزوز کرومی براق خواهد بود. خودروی مسابقه سوپرا هم چنین دارای اسپلیتر جلوی برجسته‌تر با هواکش‌های بزرگ روی سپر جلو و بخشی بریده شده روی کاپوت خواهد بود که می‌تواند روکش موتور V۸ آن باشد.

تولیدی:تویوتا سوپرا خودروی مسابقات می‌شود

بیش از ۲۰ سال است که تویوتا به فکر شرکت در مسابقات ابرخودرو‌ها است و متعهد شده تا حداقل برای مدت ۵ سال در این سری رقابت‌ها شرکت کند. تویوتا اعلام کرده که حداقل چهار سوپرا GR را وارد این رقابت‌ها خواهد کرد.

تولیدی:تویوتا سوپرا خودروی مسابقات می‌شود

ارسال نظر