۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۹
اختصاصی
همکاری تویوتا و بی ام و برای ساخت خودرو‌های هیدروژنی
بی ام و تصمیم دارد در کنار تویوتا یک خودروی هیدروژنی را به تولید برساند که در سال ۲۰۲۸ به فروش خواهد رسید.
کد خبر: ۶۷۷۱

به گزارش کارنا، بی ام و تصمیم دارد در کنار تویوتا یک خودروی هیدروژنی را به تولید برساند که در سال ۲۰۲۸ به فروش خواهد رسید.

خودروی هیدروژنی هر دوی این خودروسازان از نسل بعدی تکنولوژی سلول سوختی بهره خواهند برد که سال‌ها است بی ام و و تویوتا به طور مشترک روی آن کار می‌کنند.

فعلا هیچ اطلاعاتی از خودرویی که به تولید خواهد رسید موجود نیست اگرچه قبلا بی ام و در حال تست ناوگانی از خودرو‌های iX۵ هیدروژنی بوده است. این خودروی برقی دارای شش کیلو هیدروژن فشرده در دو مخزن است که طیف حرکتی بیش از ۴۸۲ کیلومتر را فراهم می‌سازد. به نظر می‌رسد نسل جدید این تکنولوژی طیف حرکتی بیش تری نیز داشته باشد.

بی ام و اعلام کرده مدل تولیدی این خودرو یکی از مدل‌هایی خواهد بود که اکنون در خط تولید این خودروساز وجود دارد و به جای مدلی یگانه، به عنوان یک نسخه نیرومحرکه مازاد ارائه خواهد شد. این خودروسازان اعلام کرده اند که مدل‌هایی که عرضه خواهد شد ویژگی‌های خاص برند خود را حفظ می‌کنند و ظاهری متفاوت خواهند داشت.

تولیدی:همکاری تویوتا و بی ام و برای ساخت خودرو‌های هیدروژنی

مدیرعامل اجرایی تویوتا، کوجی ساتو اظهار داشت: "تویوتا و بی ام و علاقه مشترکی به خودرو‌ها دارند و به گشودگی تکنولوژی و رویکردی چند مسیری برای کاهش آلایندگی کربنی معتقدند. بر اساس همین ارزش‌های مشترک، ما با فعالیت‌هایی همچون توسعه مشترک نسل بعدی سیستم‌های سوخت سلولی و توسعه زیرساخت‌ها با هدف تحقق خودرو‌های هیدروژنی، همکاری خود را عمیق‌تر خواهیم کرد. "

ساخت خودرو‌های هیدروژنی به نظر گران می‌آید، اما الیور زیپسه، رئیس هیئت مدیره بی ام و قبلا گفته بود در موقعیت‌هایی که زیرساخت‌های شارژ وجود ندارد، هیدروژن تنها راه کار برای کاهش آلایندگی است.

تقاضای اندک، معمولا به معنای قیمت بالا است، اما از آنجا که هر دوی این خودروسازان برای تولید انبوه همکاری می‌کنند امید دارند که بتوانند هزینه‌های تکنولوژی سوخت سلولی را کاهش دهند.

تولیدی:همکاری تویوتا و بی ام و برای ساخت خودرو‌های هیدروژنی

ارسال نظر