۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۵
اختصاصی
هیوندای اینستر جدید راهی بازار خودرو‌های برقی می‌شود
این خودرو قیمت پایه ۲۳۴۹۵ پوند خواهد داشت.
کد خبر: ۷۵۵۵

به گزارش کارنا، هیوندای با اینستر جدید آماده به دست گرفتن بازار خودرو‌های برقی می‌شود. این خودرو قیمت پایه ۲۳۴۹۵ پوند خواهد داشت.

این خودرو مبتنی بر هیوندای کسپر است که یک خودروی شهری کوچک است که تاکنون اختصاصا با موتور بنزینی و در کره به فروش می‌رسید. پلتفرم این خودرو ۲۳۰ میلی متر کشیده‌تر شده و در نتیجه، کاربرد آن بهتر شده و فضای زیرین کفی آن برای قرارگیری بسته باطری ارتقا یافته است.

اینستر دارای طول ۳.۸ متر، عرض ۱.۶ متر و ارتفاع ۱.۶ متر است و در جایگاهی بین داچیا اسپرینگ و سیتروئن e-C۳ قرار می‌گیرد.

هیوندای مطمئن است که اینستر علیرغم سایز کوچکش، به خاطر بهره وری و کابین قابل تنظیم خود به اندازه رقبای پنج سرنشینش کاربردی است.

 فاصله بین دو محور این خودرو تقریبا اندازه هیوندای i۲۰ است و چهار صندلی آن انعطاف پذیرتر از هاچ بک‌های سنتی است. هر یک از صندلی‌های این خودرو می‌تواند به تنهایی تخت شود و دو صندلی عقب آن نیز قابلیت حرکت کشویی و تاشو را دارند تا فضای پای بیش‌تر و یا در صورت نیاز، فضای صندوق عقب بیش تری فراهم شود.

هیوندای اینستر جدید راهی بازار خودرو‌های برقی می‌شود

اینستر با دو ساختار فنی ارائه خواهد شد. مدل پایه این خودرو به موتور ۹۶ اسب بخاری نصب شده در جلو با شتاب صفر تا صد ۱۱.۷ ثانیه و بیشینه سرعت ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت مجهز می‌شود. این موتور به باطری ۴۲ کیلووات ساعت متصل می‌شود که گفته می‌شود طیف حرکتی ۲۹۹ کیلومتر با هر بار شارژ خواهد داشت. مدل ممتاز این خودرو قدرت ۱۱۳ اسب بخار و باطری ۴۹ کیلووات ساعت دارد که بیشینه سرعت آن را به ۱۴۹ کیلومتر بر ساعت و طیف حرکتی آن را به ۳۴۹ کیلومتر می‌رساند. شتاب صفر تا صد این مدل ۱۰.۶ ثانیه است.

کابین تمام مدل‌های این خودرو به نمایشگر‌های دیجیتال ۱۰.۲۵ اینچی مجهز می‌شود و مالک می‌تواند از تلفن همراه هوشمند خود به عنوان سویچی برای باز کردن و استارت خودرو استفاده کند.

هیوندای اینستر جدید راهی بازار خودرو‌های برقی می‌شود

ارسال نظر