۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۱
اختصاصی
تویوتا در برنامه‌های خودروی برقی خود تجدیدنظر کرد
خودروسازان، تعویق در برنامه‌های خودرو‌های برقی خود را ادامه می‌دهند.
کد خبر: ۷۴۷۶

به گزارش کارنا، با توجه به روند نزولی بازار خودرو‌های برقی، بنتلی، فورد، مرسدس بنز، ولوو و دیگر خودروسازان، ضرب العجل‌های برقی سازی خود را به تعویق انداخته اند و اکنون تویوتا نیز از تصمیمی مشابه خبر داده است.

تویوتا برنامه ریزی کرده بود تولید خودرو‌های برقی در ایالات متحده را از سال ۲۰۲۵ آغاز کند. اکنون این خودروساز زمانی در اواسط سال ۲۰۲۶ را برای این امر در نظر گرفته است. همچون بسیاری از خودروسازان دیگر که زمانی از روند صعودی در زمینه برقی سازی خشنود بودند، کاهش شور و اشتیاق به خودرو‌های برقی، تویوتا را نیز مجبور به بازنگری در استراتژی هایش کرده است.

یکی از سخن گویان تویوتا، اسکات وازین طی مصاحبه‌ای اعلام کرد: "ما هنوز روی هدف جهانی (خودروی برقی باطری) ۱.۵ میلیون خودروی برقی تا سال ۲۰۲۶ متمرکز هستیم. " این خودروساز حتی با تعویق در برنامه هایش هنوز تصمیم دارد ۵ تا ۷ خودروی برقی باطری را در ایالات متحده بسازد.

تولیدی:تویوتا در برنامه‌های خودروی برقی خود تجدیدنظر کرد

تویوتا به منظور تولید یک شاسی بلند سه ردیفه برقی، ۱.۳ بیلیون دلار در کارخانه مونتاژ جورج تاون کنتاکی هزینه کرده است. این خودروساز هم چنین ۱.۳ بیلیون دلار را در کارولینای شمالی برای تولید باطری لیتیوم یونی سرمایه گذاری کرده و ۱.۴ بیلیون دلار را به تولید خودرو‌های برقی در کارخانه ایندیانای خود اختصاص داده است.

شاسی بلند برقی سه ردیفه تویوتا همچنان در دستور کار قرار دارد، اما کمی دیرتر از آنچه انتظار می‌رفت معرفی خواهد شد.

تولیدی:تویوتا در برنامه‌های خودروی برقی خود تجدیدنظر کرد

ارسال نظر