۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۸
اختصاصی
معرفی رنو امبلم کانسپت هیدروژنی
رنو امبلم کانسپت جدید نشان می‌دهد که چطور تکنولوژی سلول سوختی هیدروژنی می‌تواند حمل و نقل در مسافت بالا و در عین حال ۹۰ درصد آلایندگی کم‌تر از کپچر بنزینی کنونی و حتی ۸۰ درصد کم‌تر از مگان BEV را فراهم سازد.
کد خبر: ۷۵۲۶

به گزارش کارنا، رنو امبلم کانسپت جدید نشان می‌دهد که چطور تکنولوژی سلول سوختی هیدروژنی می‌تواند حمل و نقل در مسافت بالا و در عین حال ۹۰ درصد آلایندگی کم‌تر از کپچر بنزینی کنونی و حتی ۸۰ درصد کم‌تر از مگان BEV را فراهم سازد.

این مدل که پیرو سینیک ویژن است از نیرومحرکه سوخت هیدروژنی مشابه آن به همراه سلول سوختی ۳۰ کیلووات و باطری NMC بهره می‌برد.

برخلاف تویوتا میرای و هیوندای نکسو که باطری هایشان کوچک‌تر از ۲ کیلووات ساعت است، امبلم طوری طراحی شده تا استفاده از سلول سوختی را به حداقل برساند. نیروی باطری این خودرو در گردش در شهر استفاده می‌شود در حالی که سوخت هیدروژن به منظور پر کردن مجدد ذخایر، در صورت نیاز استفاده خواهد شد.

رنو اعلام کرده این سیستم به امبلم کمک می‌کند تا در مدتی مشابه یک خودروی احتراقی کنونی بتواند هزار کیلومتر را طی کند و تنها دو توقف پنج دقیقه‌ای برای سوخت گیری مخزن هیدروژنی ۲.۸ کیلوگرمی خود نیاز داشته باشد.

تولیدی:معرفی رنو امبلم کانسپت هیدروژنی

در حالی که امبلم به طور رسمی یک کانسپت است، از پلتفرم Ampr Medium بهره می‌برد که برای مگان و سینیک نیز به کار رفته است.

رنو ادعا می‌کند امبلم وزن ۱۷۵۰ کیلوگرمی دارد که آن را ۱۰۰ کیلوگرم سبک‌تر از سینیک می‌کند. در طراحی این خودرو، ایرودینامیک در اولویت قرار گرفته و رنو متد‌ها و تجهیزات آن را از تیم فرمول ۱ آلپاین گرفته است. به عنوان مثال، دوربین‌ها جایگزین آینه‌های این خودرو شده اند در حالی که رکاب زیرین کناری آن دارای دیفیوزری فعال است.

امبلم در نمایشگاه خودروی پاریس رونمایی خواهد شد البته قرار نیست کابین آن به نمایش درآید. رنو اعلام کرده رونمایی کامل این خودرو اواخر ماه اکتبر انجام خواهد شد.

تولیدی:معرفی رنو امبلم کانسپت هیدروژنی

ارسال نظر