۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۲
اختصاصی
تویوتا برای حمل و نقل هوایی سرمایه گذاری می‌کند
بر اساس اخبار منتشر شده، تویوتا آماده می‌شود تا حضور خود با خودرو‌های برقی را در بازار هند گسترش دهد چرا که برنامه ریزی کرده تا یک کارخانه خودروی برقی جدید را در ماهاراشترا بسازد.
کد خبر: ۷۷۴۰

به گزارش کارنا، بر اساس اخبار منتشر شده، تویوتا آماده می‌شود تا حضور خود با خودرو‌های برقی را در بازار هند گسترش دهد چرا که برنامه ریزی کرده تا یک کارخانه خودروی برقی جدید را در ماهاراشترا بسازد.

این خودروساز از طریق جوینت ونچر بومی خود، تویوتا کرلوسکار موتور، ۳۳۵ هکتار زمین را برای این پروژه تامین کرده است.

تویوتا برای خودرو‌های برقی و حمل و نقل هوایی سرمایه گذاری می‌کند

انتظار می‌رود این کارخانه که ساخت آن از ژانویه ۲۰۲۶ آغاز خواهد شد، هر ساله ۴۰۰ هزار دستگاه خودروی برقی و هیبریدی تولید کند. این سرمایه گذاری بزرگ می‌تواند فرصت‌های شغلی قابل توجهی را در این کشور ایجاد کند که شامل ۸ هزار شغل مستقیم و ۱۸ هزار شغل غیر مستقیم است. سرمایه گذاری پیش بینی شده برای این پروژه در حدود ۲.۱۷ بیلیون پوند است که نشان دهنده تعهد تویوتا به توسعه بازار خودرو‌های برقی در هند است.

این خودروساز در مورد سرمایه گذاری‌های تویوتا اعلام کرد که تصمیم دارد ۵۰۰ میلیون دلار دیگر نیز در جوبی ایویشن سرمایه گذاری کند که شرکتی است که در ساخت تاکسی‌های هوایی برقی برای خدمات مسافری تجاری تخصص دارد. این سرمایه گذاری به جوبی کمک خواهد کرد تا بتواند گواهینامه دریافت کرده و تولید انبوه تاکسی هوایی برقی خود را آغاز کرده و اهداف هر دو شرکت در زمینه حمل و نقل هوایی را توسعه دهد.

این سرمایه گذاری در دو قسط برابر پرداخت می‌شود و در انتظار تایید قانونی و تکمیل توافق‌ها بوده و یک توافق استراتژیک متمرکز بر تولید تجاری است. پس از تکمیل این توافق، سرمایه گذاری کلی تویوتا در جوبی به ۸۹۴ میلیون دلار خواهد رسید و انتظار می‌رود قسط اول آن در اواخر سال جاری و قسط بعدی در سال ۲۰۲۵ پرداخت شود.

ارسال نظر